Thursday, June 16, 2011

Astro pun dah jadi macam Ah Long, cekek darah

DARI MEJA IBM
ASSALAMU'ALAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Notis mengenai kenaikan bayaran perkhidmatan yang dikeluarkan oleh Astro kepada pelanggannya dianggap tidak sah kerana tidak mendapat kebenaran dari Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) terlebih dahulu, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim.

"Bayaran perkhidmatan asas yang dikenakan oleh Astro kepada pelanggan sekarang tidak akan diubah, apa-apa pertambahan Astro perlu berunding dahulu dengan SKMM sebelum memutuskan untuk menaikkan caj perkhidmatan mereka," katanya.

Astro perlu mendapat kelulusan dari SKMM sebelum menaikkan harga perkhidmatan saluran televisyen berbayar mereka, kata Rais.

"Notis kenaikan bayaran Astro tak sah, " - Rais Yatim

Kementerian akan berbincang dengan Astro mengenai isu tersebut, kata beliau kepada pemberita selepas menghadiri Malam Penghargaan Industri Filem 2011 anjuran Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) di Petaling Jaya, malam semalam.

Turut hadir ialah Ketua Pengarah Finas Mohd Mahyidin Mustakim.

Astro baru-baru ini mengumumkan bahawa mereka akan melakukan pelarasan terhadap pakej yang ditawarkan berkuatkuasa 11 Julai ini dengan harga langganan diselaraskan bergantung kepada pakej pilihan pelanggan.

Sesetengah pelanggan mungkin mengalami kenaikan sekitar RM1 hingga RM15 sebulan, manakala yang lain pula akan menikmati penjimatan RM4 hingga RM14.95 sebulan.

KOMEN IBM : ADA JUGA DI KALANGAN PRO PEMBANGKANG YANG MELANGAN ASTRO TIDAK PUAS HATI APA YANG DS RAIS YATIM BUAT. ADA YANG KATA BERLAKUN SAJA. APAPUN, TAHNIAH KEPADA DS RAIS KERANA INI SEDIKIT SEBANYAK DAPAT MENGURANGKAN BEBAN PARA PELANGGAN ASTRO. HARAP ASTRO MENGAMBIL SATU LANGKAH YANG BIJAK, KERANA SLOGAN 'CUSTOMER ALWAYS RIGHT' MASIH RELEVAN.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...