Thursday, June 30, 2011

'Jangan Ganggu Periuk Nasi Kami' - rayu pengusaha Teksi

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Berbaris panjang menunggu giliran untuk mengambil penumpang


Perhimpunan BERSIH yang akan di adakan pada 9 Julai ini, telah mengundang kemarahan oleh banyak pihak, termasuk pemandu teksi di Ibu kota. Mereka sebulat suara membantah perhimpunan haram tersebut dengan menghantar memorandum kepada Kementerian Dalam Negeri (KDN) semalam yang mana di turut serta oleh Pergerakan Puteri UMNO yang di ketuai oleh ketuanya, Datuk Rosnah Rashid Shirlin.

Menurut Datuk Rosnah, kerjasama ini dilakukan kerana pihak Puteri bimbang apa yang akan berlaku dalam negara tidak membawa manafat apa-apa dan hanya mencetus hura-hara. Apa sebenarnya motif demonstrasi jalanan ini di adakan?

Kemungkinan besar perkara seperti ini boleh berlaku (bakar kenderaan) sekiranya pergaduhan tercetus, siapa yang akan bertanggung jawab? adakah ini yang Penganjur Bersih mahu kan?

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Teksi Eksekutif Malaysia, En Azmi Mohd Yatim berkata, pemandu teksi mengutuk dan membantah keras demonstrasi haram itu. Jangan ganggu periuk nasi kami, pergilah berhimpun di Stadium yang tidak menganggu kami dan orang-orang awam.

Pagi tadi IBM sempat bertanya (secara kebetulan) kepada seorang rakan lama yang memandu teksi akan perhimpunan haram itu. Reaksi dan jawapan beliau : "Memang tak bertanggungjawab langsung. Demonstrasi ini akan menjejaskan ekonomi negara dan termasuklah kami pemandu-pemandu teksi yg cari makan, kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang. Hentikanlah," katanya dengan nada yang kesal.

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...