Tuesday, June 28, 2011

Perhimpunan Haram Ala 'GANGSTER' Anjuran Pembangkang

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAH UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

- Mereka tahu, untuk menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional di dalam pilihan raya (PRU) bukannya perkara mudah, dan jalan ke Putrajaya akan melalui liku-liku yang amat-amat perit sekali. Jesteru itu, terfikir di kepala otak mereka untuk menganjurkan 'perhimpunan haram BERSIH' siri yang kedua pada 9 Julai ini.

Bagaimanapun, sudah ramai yang tahu bahawa suara-suara mereka ini, bukanlah suara-suara yang mewakali seluruh rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian. Mereka telah di nasihatkan supaya membatalkan saja hasrat mereka untuk berdemo, tapi dengan bongkak pemimpin-pemimpin mereka berhasrat untuk meneruskan perhimpunan haram tersebut. Bagi pandangan saya mereka seolah-olah berlagak ala 'GANGSTER'.

Sebenarnya Perhimpunan Haram Ini Ada Agenda Tersirat. Begitulah kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein :


PUTRAJAYA - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata perhimpunan haram yang dicadangkan diadakan 9 Julai kononnya berhubung perjalanan pilihan raya sebenarnya mempunyai agenda tersirat yang boleh memudaratkan keadaan di negara ini.

Beliau berkata perkembangan itu dapat dilihat kebelakangan ini, dan walaupun agenda itu mungkin tidak dapat dilihat secara jelas, ia boleh menjejaskan dan menghuru harakan negara.

“Supaya tidak dituduh seperti biasa, apabila saya menyatakan bahawa ia merupakan satu konspirasi, pihak polis telah diminta untuk melaksanakan tugas mereka secara profesional.

“Pihak polis telah menyatakan bahawa semua yang hendak mengadakan perhimpunan pada 9 Julai tidak akan diberikan permit.

“Ini bermakna semua perhimpunan yang akan diadakan adalah perhimpunan haram dan mereka terpaksa berhadapan dengan tindakan undang-undang,” katanya selepas merasmikan pameran dan persidangan kelengkapan khas polis di PICC di sini hari ini.

Beliau berkata polis telah menahan 30 individu berhubung penganjuran perhimpunan haram itu di seluruh negara.

“Polis telah mengambil tindakan di Pulau Pinang, di Johor. Tahanan telah dibuat dan siasatan mesti dijalankan,” katanya.

Beliau yang juga Naib Presiden UMNO berkata terdapat gerakan tertentu yang dirancang diadakan di ShahAlam, Johor dan Pulau Pinang.

Tegasnya undang-undang sedia ada perlu digunakan kerana negara akan menjadi huru-hara jika perhimpunan sedemikian dicampuradukkan dengan politik, isu perkauman dan ideologi tertentu.

“Rakyat jangan bimbang. Ini tugas dan amanah bukan untuk diri kita, bukan untuk kepentingan mana-mana puak tetapi untuk menjaga keselamatan dan ketenteraman awam,” katanya.

KEPADA DATUK SERI HISHAM, JANGAN SEKALI-KALI TUNDUK KEPADA PEMINTAAN MEREKA. BERTINDAK CEPAT MENGIKUT UNDANG2 YG SEDIA ADA. KALAU TIDAK DI BENDUNG DARI SEKARANG, MEREKA-MEREKA INI AKAN NAIK TOCANG. HURU-HARA NEGARA DIBUATNYA. - IBM

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...