Wednesday, June 29, 2011

Patutlah Ambiga berani nak gila, ada 'back up' rupanya...

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

< Keberanian Luar Biasa Ambiga Kerana Pihak Asing Dibelakangnya >

Dalam firasat saya, ada sesuatu yang tak kena kepada perhimpunan BERSIH 2.0 ini. Ketua penganjurnya, Ambiga telah pun di panggil oleh pihak Polis dan telah pun di nasihatkan supaya memberhentikan perhimpunan haram tersebut. Tapi, beliau masih berdegil dan akan meneruskan perhimpunan haram tersebut pada 9 Julai ini, walaupun risikonya tinggi, dan kemungkian beliau akan di tangkap dan di tahan dengan akta ISA.

Memang berani si betina seorang ini. Kata orang berani tak bertempat dan menyelahi undang-undang negara. Timbul persoalan, dari mana dia mendapat semangat dan keberanian yang sebegitu rupa ? Siasat punya siasat, rupa-rupanya di khabarkan memang ada sesuatu yang tidak kena dengan perhimpunan kali ini. Difahamkan perhimpunan yang bakal diadakan nanti terdapat campur tangan pihak asing.

Ini dia antara dalang yang mencetuskan ilham untuk mengadakan perhimpunan haram pada 9 Julai ini - Anwar Al-Juburi

Mengikut maklumat yang kedengaran mengatakan ada sebuah kuasa asing yang berada di belakang Ambiga. Sebab itulah beliau mempunyai keberanian yang agak luar biasa. Difahamkan juga, risikan dari Polis dan tentera telah mengetahui perkara tersebut. Sebab itulah mereka akan halang perhimpunan tersebut diadakan kerana mahu menyekat campur tangan pihak asing dalam negara kita.

Polis tidak bertindak setegas ini dalam perhimpunan sebelum ini kerana mereka tahu ianya tidak melibatkan campur tangan asing. Atas sebab itu beberapa hari lepas, Menteri Dalam Negeri mengeluarkan kenyataan sekiranya keadaan tidak terkawal kemungkinan anggota tentera akan digunakan untuk mengawal keadaan.

Saya syorkan FRU dan Tentera sediakan lebih banyak trak-trak untuk sumbatkan mereka2 yang terbabit dan hantar terus ke Kemunting, Taiping dan perapkan lama-lama di sana. Padan muka depa. Berani depa mengajak kuasa asing campur tangan didalam masalah dalaman negara kita. Dasar pengkhianat negara....! - IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...