Tuesday, June 14, 2011

DAP janji, berikrar akan jadikan Anwar No.1

DARI MEJA IBM :
ASSALAMU'ALAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Konon-kononnya DAP memberi kepercayaan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat berjaya membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum akan datang. Baik sungguh hati DAP. bertambah kembang buntut Anwar.

Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng (gambar) menegaskan di sebalik berbagai yang dikemparkan terhadap ketua pembangkang itu, parti-parti komponen PR telah sepakat sejak awal untuk meletakkan pemimpin PKR itu sebagai orang No. 1.

Bagi pandangan saya, mungkin itu satu tektik atau helah bagi DAP untuk menyedapkan hati DS Anwar dan seterusnya melenyapkan politik Anwar kerana DAP tahu bahawa Anwar akan di penjarakan di atas kesalahan kes liwat II terhadap Saiful.

Keratan dari akhbar Sinar Harian bertarikh hari ini 14 Jun 2011, kenyataan Lim kepada isu tersebut :

"Soal saya menjadi Perdana Menteri tidak timbul sama sekali, sebab jawatan tersebut telah kita untukkan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, kita telah sepakat sejak awal mengenai perkara ini. Lagi pun saya tidak fikir saya layak memegang jawatan penting itu di peringkat pusat, sebaliknya saya lebih selesa mengetuai pentadbiran negeri di Pulau Pinang seperti sekarang," kata beliau.

KOMEN IBM : Satu kenyataan yang amat-amat di ragukan dari DAPig ni. Belum lagi mereka memerintah, sudah mula meletakan calon No 1 iaitu Perdana Menteri. Kenyataan Lim juga ada unsur-unsur untuk meminda perlembagaan negara dan melucutkan kuasa orang melayu untuk menjadi Perdana Menteri. Memang Lim atau pemimpin-pemimpin DAP yang lain bercita - cita menjadi Perdana Menteri. Ini boleh berlaku wahai rakan-rakan. Kalau PR berkuasa tak mustahil bangsa lain menjadi Perdana Menteri. Oleh itu..fikir-fikirkanlah demi untuk kebaikkan semua, kebaikkan rakyat dan juga negara. Bagi IBM, DAPig adalah parti 'Rasis'.


"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...