Friday, June 8, 2012

Dakwaan Hasan Ali Anwar Hanya PM Sementara Jika PR Tawan PutraJaya, Ada Lojiknya


BILA IBM baca akhbar Sinar Harian terbitan hari ini tentang ulasan dan pandangan bernas dari Datuk Dr Hasan Mohamad Ali tentang Anwar Ibrahim yang begitu ghairah dan gila untuk menjadi Perdana Menteri yang mana beliau berpendapat jika ianya menjadi kenyataan, Anwar akan menjadi Perdana Menteri hanya buat seketika saja. Dan, selepas itu DAPig akan bermati-matian memperjuangakan jawatan tersebut untuk di beri kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Memang ada lojiknya, dan IBM menyokong penuh di atas kenyataan Datuk Dr Hasan Ali, tapi....apabila membaca komen-komen dari pembaca yang kebanyakannya adalah balaci-balaci Pakatan rakyat membuat komen yang begitu HAMPEHH, dan komen yang langsung tidak berhemah. Ramai yang memberi komen mereka dengan memaki hamun dan mengatakan bahawa Datuk Dr Hasan Ali gila jawatan dan banyak lagi komen-komen yang mencerminkan betapa biadapnya dan kurang sopan dari pencaci-pencaci PR ini. Sedih...sungguh sedih apabila IBM membaca komen yang di ajukan oleh orang melayu kita. 

Mereka lebih rela memuji si kafir yang bernama Karpal singh yang terang-terang menentang Islam dan si Cina seko tu, Lim Guan Eng yang juga terang-terang mengamalkan politik songsang mereka dan juga 'rasis'. Mengikut kata Datuk Dr Hasan Ali, memang Anwar akan menjadi Perdana Menteri jika PR berjaya menawan Putrajaya, tetapi ianya untuk seketika dan sebagai taktik sahaja kerana Karpal Singh sudah membuat kenyatan yang beliau akan memperjuangkan jawatan Perdana Menteri mesti dipegang oleh orang bukan Melayu dan bukan beragama Islam. Itulah kata-kata Karpal Singh walaupun dia mesti mati untuk itu. 

Dan, Karpal singh juga ada menyebut nama Lim Guan Eng sebagai Perdana Menteri dan dia (Guan Eng) boleh menjawat jawatan tersebut kerana tiada peruntukan dalam Perlembagaan menghalangnya untuk menjadi Perdana Menteri. Itu Kalpal Singh kata, bukan IBM kata. Jadi, pokoknya, tidakkah pencacai-pencacai PR ini sedar betapa bahayaanya kenyataan yang dibuat oleh Karpal Singh itu? Bagi IBM itu adalah satu amaran bahawa kedudukan orang-orang Melayu di negara ini di ambang 'bahaya' sekiranya PR mengambil alih kerajaan yang sedia ada.

Kalau korang semua tak percaya, sila baca kerataan akhbar (dibawah) akan kenyataan Karpal Singh tentang isu ini. Korang baca dan fikir-fikirkanlah. IBM hanya nak mengingatkan saja, melayu akan hilang langsung apabila PR menang dan berjaya menawan Putrajaya. Mereka akan menukar Malaysia bukan lagi menjadi negara bercorak kepada sistem demokrasi, tetapi menjadikan negara sebagai republik, percayalah. Dannegara seolah-olah ditimpa bencana sekiranya Anwar menjadi Perdana Menteri. Bila Anwar di cabar untuk mengemukakan nama-nama anggota Kabinetnya, beliau terus membisu sampai ke hari ini. 

Maka, layakkah PR untuk menerajui negara ini?....kepada para pembaca sekalian, tepuk dada, tanya diri sendiri. Sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. fakta temberang kot :
    1. hidup kapal ni pun dah tak lama.
    2. bodohlah orang pas nak bagi PM kat orang bukan Islam.
    3. bodohlah orang pas kalau nak serah negara ni kepada orang bukan islam sedangkan orang islam yang rasuah dan penjenayahpun orang pas tentang.
    4. selama ni tanah orang melayu yg dah lepas pada bukan melayu tu kerja orang pas kot.

    ReplyDelete
  2. alam atie,

    Memang Karpal singh dah nak mampus. Hanya org Islam seperti Pas saja yg senang2 di tipu dan terpadaya dgn helah si Karpal dan DAPig.Kalau Karpal boleh kata langkah mayat dia dulu utk jadikan negara ini negara Islam, kita org Umno pun begitu juga. langkah mayat kita org dulu sebelum nk jadikan org bukan Islam jadi Perdana Menteri.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...