Tuesday, June 19, 2012

Orang Asli Berjaya Saman Khalid Gagap 'n' The Gengs....

MISI TAWAN KEMBALI NEGERI SELANGOR DI TERUSKAN..

KATA kerajaan Pakatan Rakyat ni adalah kerajaan yang telus, bebas dari rasuah, membela nasib rakyat tak kira bangsa dan agama. Tapi, itu hanyalah janji-janji kosong semasa mereka nak kan undi dari rakyat jelata semasa pilihan raya ke-12 dulu. setelah mereka menang, segala janji yang mereka janjikan, hanya tinggal janji...janji kosong. Ekoran terlalu ghairah untuk memerintah, setelah mendapat mandat dari rakyat, Pakatan Rakyat di Selangor yang di ketuai oleh Khalid Ibrahim atau leibh dikenali sebagai Khalid gagap, sudah mula menunjukkan belang dan kuasa mereka. Habis kekayaan hasil bumi di Selangor ini, sedikit demi sedikit mereka kikis. Yang buncit perut depa.


Ini termasukalah kes tanah Orang Asli di Kuala Langat Utara yang mereka rampas demi untuk membuncitkan perut mereka. Lantas, Orang Asli di Kuala Langat Utara tidak berdiam diri, seterusnya menyaman Khalid dan Geng-gengnya. Sebelum itu, IBM dapat tahu bahawa kerajaan PR Selangor cuba mengetepikan saman dari Orang Asli tersebut, tapi, Hakim Mahkamah Tinggi, Dr Prasad Sandosham Abraham membuat keputusan menolak rayuan mengetepikan saman yang dibuat oleh kerajaan negeri Selangor.

Ini bermakna, masyarakat Orang Asli dari kaum Temuan masih mempunyai peluang untuk mendapatkan kembali tanah rezab seluas 7,160 hektar yang terletak di Mukim Dua Belas (12), Kuala Langat tersebut sebagai tanah warisan. Sumber yang IBM dapat tentang isu ini, pada Julai tahun 2012, Pengulu masyarakat Orang Asli dari Kaum Temuan, Malam anak Gerchang, 68 tahun, dan dua anak lelakinya, Dewi, 52, dan Jafrin, 41 yang mewakali kira-kira 4,000 penduduk Orang Asli di Mukim Tanjung dua belas (12), telah memfailkan writ saman bagi memohon, antaranya, dekiarasi bahawa tanah berkenaan adalah kepunyaan dan milik Orang Asli kaum Temuan. Tiba-tiba...si Khalid gagap dan geng-gengnya nak rampas pulak. Cantik punya muka.
(gambar hiasan) Perkampung Orang Asli

Kerajaan negeri Selangor, Pejabat Daerah dan Pejabat Tanah Kuala Langat dan Syarikat pengurusan pasir Kumpulan Semesta Sdn Bhd adalah defenden yang telah di namakan oleh ketiga-tiga plaintif. Dalam penyataan tuntutannya, plaintif mendakwa, Mukim Tanjun g dua belas (12) telah disiytiharkan sebagai Hutan Rizab Kuala langat Utara melalui satu warta F M S bertarikh 13 Mei 1927 yang mengandungi anratanya, hak keistimewaan dan kepentingan khas diberi kepada penduduk Orang Asli.

Oleh itu, kepada Khalid gagap 'n' the gengs, janganlah cuba nak memperbodohkan masyarakat Orang Asli tersebut, kerana mereka bukan lagi jenis yang mudah ditipu dan di perolok-olokkan oleh manusia seperti kamu ini yang terang-terang mencari kekayaan. Kamu tunggu PRU ke-13 nanti. Masyarakat Orang Asli sudah bersedia untuk menghukum kamu dan menghumban Pakatan Rakyat (PR) dari negeri Selangor. 

Lepas ini, masyarkat mana pulak si Khalid gagap n the gengs nak tipu? Sanggup kah rakyat Selangor di tipu lagi? Oleh itu anda kalian tahu apa nak buat kan?  Sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...