Friday, May 9, 2014

TERESA KOK BERLAGAK GENGSTAR. UGUT DUA SAKSI SPRM

JUMAAT, 9 MAY 2014
[[KUALA LUMPUR : Pertubuhan Minda Sosial dan Prihatin akan membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen Seputeh (DAP) Teresa Kok kerana didakwa mengugut dua saksi yang tampil membuat aduan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Menurut Presiden badan bukan kerajaan (NGO) itu Ramesh Ro, Teresa didakwa mengugut bekas ahli DAP, Wong Choo Chieang dan ahli DAP, Danny Lim yang mendedahkan penyalahgunaan dana sebanyak RM 300 ribu oleh ahli parlimen DAP itu. Beliau berkata, laporan polis berkenaan akan dibuat selewat-lewatnya esok. Ramesh pada masa sama mendakwa tindakan Teresa seolah-olah takut untuk mendedahkan dana tersebut sehingga sanggup mendesak dua saksi tersebut menarik kembali pendedahan kepada SPRM untuk menyiasat perkara tersebut.

"Bukti yang kukuh menunjukkan bagaimana parti itu cuba manipulasi kononnya untuk membela rakyat di mana ahli yang mempersoalkan kewibaan parti diugut untuk disaman. "Cukup jelas apabila dokumen saman diberi kepada SPRM mereka berani mengugut saksi untuk tarik balik aduan kepada SPRM," katanya kepada wartawan. Untuk rekod, selepas dua saksi ini mempertikaikan kepada Teresa sebelum ini tentang dana tersebut, mereka disaman sebanyak RM10 juta ringgit dan seterusnya membuat aduan kepada SPRM. Teresa dalam masa disifatkan tidak menghormati undang-undang kerana menghalang siasatan dilakukan.

DAP katanya lagi, tidak berkewibaan menjadi parti yang memerintah negeri, apatah lagi tidak layak menjadi kerajaan negara. Jelasnya, kerana parti yang terbukti tidak telus dalam menjawab persoalan ahli parti tidak layak dipilih pada Pilihan Raya Kecil Bukit Gelugor dan Teluk Intan kelak. "Bila dipersoalkan kebenaran dan disaman di mana demokrasi? "Saya bagi tahu rakyat Bukit Gelugor dan Teluk Intan kalau pilih DAP akan mengundang sial," tegasnya]].

Tak serik dengan kes video klip dia, nonya Teresa Kok buat hal lagi. Kali ini berlagak macam gengster pulak. Dah pandai nak ugut-ugut orang pulak. Apa dia ingat negara ini tak ada undang-undang dan bapak dia yang punya? Mengikut pada cerita di atas tu, Nonya Teresa dah mula takut kerana kes penyelewengannya terhadap dana sebanyak RM300 ribu didedahkan. Samseng juga Nonya Kok ni ye.

Kata pemimpin DAP dan Pakatan Rakyat ni telus, jujur dan tak rasuah? tapi...apa sudah jadi pada Nonya Teresa Kok ni. Dan, kalau tak songlap duit tu kenapa pulak merasa takut dan gertak saksi supaya tarik balik pendedahan tersebut? Kalau ada telo lawan...jangan tak lawan...ehhhh..Nonya Kok mana ada telo..maaf silap. Apapun, kita tunggu perkembangan selanjutnya dan kita tengok sejauh mana gengsternya Nonya Teresa Kok ni? Kalau dah DAPig tu DAPig juga lah. Dan DAP kekal dengan sikap 'rasis' nya. Tahniah kepada NGO yang buat repot tu. Jangan takut pada DAPig dan jangan bagi muka pada Nonya Kok. Wasallam ~ IBM
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

2 comments:

  1. Kalau tak silap kes ni dah lama kan. SPRM tak buat apa-apa lagi ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm-SolitaireHunter,

      Dengar cerita DAP cuba tutup kes ini, tapi SPRM bukak balik siasatan...Ehmmm..rasakan Nonya Teresa Kok ni. Ego benar.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...