Saturday, May 10, 2014

TRADISI PARTI ANAK BERANAK TERUS DIAMALKAN DALAM PAKATAN...RAMKARPAL SINGH DEO DIUMUM CALON DAPIG BUKIT GELUGOR

SABTU, 10 MAY 2014
Mereka selalu memekak terpekik tentang kronisme dan nepotisme. Namun sendiri cakap sendiri bikin. Nampaknya sudah jadi macam tradisi dalam Pakatan Rakyat anak beranak dan saudara mara diutamakan. Datuk Seri Anwar Ibrahim Ahli Parlimen Permatang Pauh, isteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail Ahli Dewan Undangan negeri Kajang manakala anak Nurul Izzah Ahli Parlimen Lembah Pantai. Dalam DAP ada Dinasti Lim Kit Siang Ahli Parlimen Gelang Patah dan anak, Lim Guan Eng Ahli Parlimen Bagan dan ADUN Air Putih. Sebelum ini dalam penggal pilihanraya 2008 dan 2004 ada menantu yakni isteri Guan Eng, Betty Chew sebagai ADUN Kota Laksamana, Melaka.

Kini Dinasti keluarga mendiang Karpal Singh pula muncul. Ini bila Ramkarpal Singh Deo diumum sebagai calon DAP bagi pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gelugor bagi mengantikan tempat yang sebelum ini diwakili oleh bapanya Karpal. Pengumuman anak mendiang Karpal itu jadi calon dibuat oleh Guan Eng dalam satu majlis di Pulau Pinang Sabtu. Dua lagi anak Karpal yakni Gobind Singh kini ialah Ahli Parlimen Puchong, Selangor dan Jagdeep Singh Deo ADUN Datuk Keramat di Pulau Pinang.

 KATAKAN TIDAK PADA PAKATAN RAKYAT
All Family in Pakatan Rakyat? Cronyism & Nepotism for all!





Terbaru, 2 anak beranak jadi YB DAPig di kesan dalam DAP
Tidak dapat dinafikan Pakatan Rakyat adalah sebuah parti yang mengamalkan Cronysim dan  Nepotism. Masih tak percaya? Jadi, kenapa harus bergantung harapan dan percaya kepada Pakatan Rakyat? Inikah parti yang korang semua mahu menarajui negara? Fikir-fikirkan, kerana mengubah kerajaan bukan bererti boleh mengubah sesuatu negara dan mentadbir dengan baik. Malah, jika parti Cronysim dan Nepotism ini di beri peluang, alamat negara kan hancur, kucar-kacir, ekonomi akan menjerudum dan rakyat jelata akan merana. Wasallam ~ IBM
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...