Tuesday, September 13, 2011

Khalid Gereja semangkin kurang ajar

{Dari Meja IBM} - Blog yang tidur-tidur ayam
ASSALAM MUALAIKUM PARA PEMBACA YANG BUDIMAN

Kedegilan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad atau nama glamournya Khalid gereja atau juga dikenali dengan Khalid dajjal mahu terus berceramah walaupun tanpa tauliah, harus dihentikan. Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) diminta bertegas dan mengambil tindakkan yang sewajarnya terhadap si Khalid ini.

Jais boleh mengambil tindakan mengikut peraturan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor. Mengikut sumber yang terdekat, Khalid tidak tahu undang-undang dan peraturan Perlembagaan Negeri dan Enakmen Pentadbiran Agama Islam negeri Selangor.

Rata-rata penduduk di sekitar Shah Alam mengangap Khalid tidak layak menjadi ahli Parlimen dan ahli politik kerana tidak tahu baca Enakmen itu.

BERIKUT KOMEN DARIPADA BEBERAPA AHLI POLITIK DAN NGO YANG TIDAK BERSETUJU DENGAN TINDAKAN KHALID UNTUK MENERUSKAN CERAMAHNYA :

Khalid tak hormat undang-undang
SHAH ALAM - Pemuda UMNO Selangor menyifatkan Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri III, Khalid Abdul Samad adalah pemimpin yang mempunyai sikap semula jadi tidak suka menghormati undang-undang.

Tidak sesuai cermah di Masjid
TAMAN MELATI - Menurut Penolong Setiausaha Masjid Al-ayyubi Taman Melati, En Hasan Basri Pilus, ahli politik seharusnya menumpukaan tugas berkhidmat untuk masyarakat dengan tidak mencampur adukan urusan kerjayanya didalam masjid dan surau.

Ahli Politik mahu ceramah perlu dalami agama
SHAH ALAM - Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) menyarankan agar ahli politik di negara ini yang ingin menyampaikan ceramah tazkirah dan sebagainya di masjid serta surau perlu mendalami ilmu agama Islam sebaik mungkin.

Menurut Presiden ABIM, Amidi Abd Manan, mereka seharusnya mempunyai kefahaman yang jelas, bukan berdasarkan kepada apa yang disokong kerena mereka tidak boleh mendakwa sesuatu perkara yang disokong itu mengikut kehendak hati tanpa memikirkan pendengarnya.

Apa nak komen ye?...oh ya!...sedegil-degil manusia seperti si Khalid ni, akhirnya akan sedar, bila rakyat menolaknya di PRU ke-13 nanti. Percayalah. Kita tengok nanti. Ikhlas dari saya yang benar : IBM ~

2 comments:

  1. Assalam Bro

    Saya pengundi Parlimen Shah Alam akan tolak mangkok sekor ni...

    ReplyDelete
  2. ajai62...

    W'kumusallam. Wajib, memang wajib mangkok sekor ni di tolak. Selepas dia tewas nanti, mai kita tolak dia ramai2 ke dlm longkang...hehehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...