Monday, September 26, 2011

Mat Sabu dibaling botol semasa ceramah, padan muka!!

[DARI MEJA IBM] : 
ASSALAMUALAIKUM, SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA



Ketawa besar IBM bila mendapat khabar bahawa 'CERAMAH Mat Sabu Kecoh'. Majlis tersebut dianjurkan oleh Pas kawasan Ampangan, Seremban.  Mengikut cerita kawan saya tu, keadaan tegang apabila kira-kira 80 orang, termasuk bekas askar mengadakan bantahan sehingga berlaku pergelutan, baling batu dan botol air, mengakibatkan dua orang cedera.

Kekecohan mula berlaku apabila sebahagian anggota kumpulan terbabit mendesak untuk bersemuka dengan Mat Sabu, tapi tidak dibenarkan oleh pihak penganjur. Mat Sabu ceramahnya lebih kurang pukul 10.15 malam.


Gambar Hiasan

Sebelum itu, mereka dilihat mula berkumpul kira-kira 50 meter dari lokasi ceramah sambil membawa beberapa 'sepanduk' dan melaungkan slogan yang menyatakan pendirian mereka terhadap Mat Sabu. Mereka mula berkumpul disitu lebih kurang pukul 8:40 malam.

Apabila mereka ingin memasuki kawasan ceramah tersebut, dan dihalang oleh petugas-petugas Pas yang mengawal jalan masuk ke lokasi tersebut, anggota-anggota kumpulan tersebut cuba merempuh sekatan untuk menyerbu Mat Sabu mengakibatkan berlaku insiden tolak-menolak dan pergelutan antara kedua-dua pihak.

Oleh kerana gagal mengawal emosi, beberapa individu bertindak mengkasari petugas-petugas Pas dan melontar air mineral serta batu. Mengikut cerita kawan IBM, dua lelaki, iaitu petugas-petugas Pas cedera akibat ditumbuk . Lebih kurang 15 kemudian anggota Polis tiba ditempat kejadian menenangkan keadaan.

Mat Sabu tetap meneruskan ceramahnya yang berakhir lebih kurang 11:45 malam.

Itu menunjukkan orang dah terlalu marah kat Mat Sabu. Dia sepatutnya berhenti membuat ceramah buat seketika, biar keadaan reda sedikit. Walau apa pun, IBM percaya, pihak Pas akan menuduh orang-orang UMNO lah dalangnya yang menyebabkan kumpulan tersebut menyerang Mat Sabu. Percayalah. Siapa tak kenal Mat Sabu. Ikhlas dari saya yang benar : IBM ~

2 comments:

  1. Kecoh2 panggil juga Polis utk suraikan kekacauan di ceramah Mat Sapu ni! Kenapa panggil Polis? Bukankah Polis ini yg dihina Mat Sapu? Bukankah Polis ini yg dituduh Mat Sapu sbg pengganas dan Pengganas komunis diangkat Mat Sapu sbg wira?

    Polis patut biar saja berlaku kekacauan di setiap ceramah Mat Sapu. Saya memohon dan meminta jasa baik PDRM supaya jangan memberikan apa2 perlindungan keselamatan pd Mat Sapu dan kaum keluarganya dalam apa keadaan sekalipun memandangkan Mat Sapu telah hina Polis, hina negara, hina sejarah negara dan hina rakyat Malaysia.

    Walaupun anak dara atau isteri Mat Sapu sedang dirogol sekali pun di depan Polis, Polis hendaklah biarkan ahli keluarga Mat Sapu disiksa penjenayah kerana mereka tak layak menerima apa2 perlindungan dari Polis dan negara..

    ReplyDelete
  2. Salam Esperalzi,
    Betul le tu. Kenapa bila ada kekacaun baru nk panggil Polis?..kata tak percaya pada Polis, Polis bakar rumah Mat Sabu, bermacam-macam tuduhan yg tak baik dilamparka terhadap Polis.

    Saya setuju dgn pandangan Sdr. Polis tak perlu memberi perlindungan sekiranya Mat Sabu dan keluarganya ditimpa musibah, wakema apa sekali pun. Biarkan dia terkapai2...memang dasar tak mengenang jasa. Manusia yg bernama Mat Sabu ini harus dipulaukan....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...