Saturday, May 10, 2014

MCA TAK ADA TELO. TARIK DIRI DARI BERTANDING DI PRK BUKIT GELUGOR. MEMALUKAN BN SAHAJA!!

SABTU, 10 MAY 2014

Apa masalah dengan MCA ni? Macam hangat-hangat tahi ayam je. Mula-mula kata nak tanding, terbarulah pulak kata, MCA telah membuat keputusan untuk tidak bertanding dalam pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gelugor yang akan diadakan pada 25 Mei ini. Kononnya MCA akan menumpukan perhatian kepada isu hukum hudud yang dibawa oleh PAS kerana ia boleh menimbulkan krisis perlembagaan. Difahamkan Setiausaha Agung MCA, Datuk Seri Ong Ka Chuan akan mengumumkan keputusan tidak bertanding yang telah diputuskan oleh majlis Presiden dalam tempoh terdekat.

Seperti yang telah di umumkan oleh SPR, penamaan calon Bukit Gelugor akan diadakan pada Isnin, 12 May sementara hari pengundian pada 25 Mei. Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang, Tan Cheng Yeow juga berkata tiada parti komponen BN akan bertanding di kerusi Bukit Gelugor sekiranya MCA menarik diri. Pengesahan daripada ibu pejabat diperlukan sekiranya parti komponen selain MCA mahu bertanding di bawah tiket BN, katanya. Beliau berkata secara tradisinya kerusi Bukit Gelugor milik MCA. Biar betul. Tak kita nak mengalahkan begitu sahaja. 

Jika kita (BN) tarik diri, dan kalau betul le kata MCA bahawa tiada parti didalam komponen dalam BN yang akan bertanding di Bukit Gelugor, alangkan ruginya. Jangan  kita ambil kira pasal kalah. Belum cuba belum tahu. Bagi pandangan IBM kalau betul-betul MCA tak mahu bertanding, pucok tertinggi BN haruslah duduk dan berbincang kembali. Persetankan  MCA ni yang seolah-olah seperti 'pengecut', tak ada telo nak bertanding. Kalau itulah pendirian MCA, apa kata Kerajaan buat keputusan, jangan beri MCA jawatan seperti yang mereka minta kembali dari Perdana Menteri. 

Kita di dalam BN tidak memerlukan parti komponen yang berkepentingan sendiri dan pengecut macam MCA ni. Kita ada pilihan lain. Bagaimana dengan Parti Gerakan? Duduk dan bincang. Masih ada masa lagi. MCA tidak boleh di harap. Wasallam ~ IBM

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

2 comments:

  1. Kowtim dengan PM nak 8 portfolio menteri. Suruh bertanding takut.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~SolitaireHunter

      Apapun, Cina tetap cina. Bagaiman DAPig boleh memperbodohkan org2 malayu PAS, MCA pun sama. Selama ini MCA hanya berlakun, nak tumpang tui dengan UMNO...berpura2...hati depa tetap mcm DAPig...sial punya MCA ni...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...