Thursday, October 9, 2014

'PESTA ARAK OKTOBERFEST' : BALACI PKR MELENTING HABIS BILA ADA PIHAK KATA AZMIN YANG LULUSKAN...HUHUHU..!!

KHAMIS, 09 OKT 2014

SUMBER.....
BIASALAH tu apabila boss depa kena tuduh, melenting habis. Nak tunjuk setia dan berkorban apa saja. Itulah amalan yang diamalkan oleh puak-puak pembangkang ni. Mentang-mentang boss depa baru sahaja pegang jawatan terpenting, maka, terpakslah tunjuk depa tu pengikut setia. Puiii!. Begitulah al-kisahnya seorang balaci PKR dan orang kuat Azmin merangkap Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Fariz Musa (gambar bawah kanan) mendakwa pihak tertentu cuba menjatuhkan kredibiliti Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor dengan mengaitkannya dengan 'pesta arak' Oktoberfest. Beliau mempersoalkan kenapa ada pihak yang cuba mengheret Azmin dalam hal ini, sedangkan beliau baru beberapa hari mengambil alih jawatan Menteri Besar Selangor dari Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Beliau difahamkan ini bukan kali pertama pesta ini dianjurkan, ini bermakna penganjur telah mematuhi penganjuran sedia ada. Urusan kelulusan ialah pihak berkuasa tempatan dan bukannya pimpinan tertinggi kerajaan negeri Selangor, katanya ketika diminta mengulas penganjuran Oktoberfest yang sedang hangat diperkatakan sekarang. 

Beberapa pihak termasuk Umno, PAS dan NGO membantah penganjuran pesta tersebut. Fariz yang mengetuai NGO pro PKR iaitu Jingga 13 berkata, sepatutnya isu penganjuran Oktober tidak berlaku kerana ia telah diadakan sejak beberapa tahun yang lalu. Beliau tidak ada halangan jika diteruskan pada tahun ini sekira penganjur mematuhi peraturan yang ditetapkan termasuk tidan membabitkan orang Islam. Jika ia hanya untuk orang bukan Islam dan mematuhi syarat yang ditetapkan beliau rasa tidak ada halangan, tambah beIiau. Manakala Ketua Umno Cheras, Datuk Syed Ali Alhasbshee berkata, Oktoberfest adalah budaya yang dibawa masuk ke negara ini. 



Beliau meminta Azmin menangani masalah itu sebaik-baiknya. Malah Sye Ali tidak menentang pesta itu jika dibuat secara tertutup. Masalah sekarang dihebohkan secara meluas seolah-olah terlalu bangga dengan pesta itu. Persoalanya, semasa Khalid Ibrahim menjadi Menteri Besar, Khalid tidak pernah meluluskan permit bagi mengadakan pesta tersebut. Jadi, siapa yang bertanggung jawab dalam hal ini?  IBM bukan nak menuduh, tapi, memang PKR dan Pakatan ni kaki 'main wayang' dan penipu beso. Selamat 'berpesta arak Oktoberfest' kepada pentadbiran Azmin Ali selaku Menteri Besar 'kawalan jauh'. Huhuhuhu..! Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...