Friday, October 10, 2014

SAH! MEMANG AZMIN LULUSKAN 'PESTA ARAK OKTOBERFEST'. BAGUS PUNYA MENTERI BESAR!

JUMAAT, 10 OKT 2014

SUMBER.....
APA lu orang sibuk-sibuk ni? Itu saya punya hal untuk meluluskan apa juga program, pesta di Selangor ini, kerana saya adalah Menteri Besar. Lu orang apa hal nak sibuk-sibuk. Itulah agaknya nada suara dari Azmin yang begitu terserlah egonya bila menjawat Menteri Besar Selangor yang baharu. Isu 'pesta arak oktoberfest' yang hangat diperkatakan beberapa hari ini, dilihat sebagai perkara yang ringan oleh Azmin. Meskipun menerima bantahan daripada banyak pihak termasuk rakan sekutunya, Pas, kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor bertegas membenarkan penganjuran pesta arak, Oktoberfest di pusat beli-belah One Utama, Petaling Jaya pada hujung minggu ini. Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali berkata, pihaknya memberi laluan kepada pesta tersebut diteruskan memandangkan penganjur telah memenuhi semua syarat ditetapkan. Penganjuran itu tertakluk kepada peraturan serta garis panduan sedia ada yang antaranya menetapkan penganjur perlu mendapat kelulusan daripada polis dan Jabatan Kastam Diraja Malaysia terlebih dahulu. 

Selepas itu penganjur perlu mematuhi garis panduan yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa tempatan (PBT) dan jika semuanya telah dipatuhi, kerajaan negeri tidak ada masalah, katanya ketika ditemui di lobi Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (SSAAS) di sini hari ini.Pesta arak Oktoberfest bermula sejak 24 September lalu di beberapa lokasi di Selangor dan acara kemuncaknya akan diadakan dari Jumaat hingga Ahad ini di tempat letak kereta pusat beli-belah One Utama. Mohamed Azmin bagaimanapun mengesahkan buat masa ini penganjur belum mendapat kelulusan daripada beberapa agensi. Ditanya mengenai bantahan Dewan Ulama Pas ke atas penganjuran festival arak itu, beliau berpendapat, perkara tersebut hanya merupakan pandangan parti berkenaan. Ini (keputusan tidak menghalang Oktoberfest) adalah pendirian parti PKR, PAS jangan nak sibuk, kata Azmin. 

Nampaknya, Selangor dibawah Pakatan Rakyat telah mendapat jolokan 'Negeri Pesta Arak'. Kesian PAS yang begitu sombong mengelar parti mereka 'parti Islam', memperjuangkan Islam konon, tapi, tak boleh berbuat apa-apa. Segala teguran dan nasihat PAS tidak dierima oleh rakan kongsinya, iaitu PKR & DAPigs. Jadi, buat apalah PAS membuat masa, terhegeh-hegeh dan terus bersama pakatan? Tak malukan PAS? Dengan UMNO PAS berpatah arang, terus memusuhi UMNO, tapi dengan PKR & DAPigs, PAS ditendang sana-sini oleh rakannya. Kesiannnnn!. Nasib ko le PAS! Azmin, terus pesta arak ko tu. Mabuklah korang sepanjang malam. Mudah-mudahan ada yang mampus.  Wasallam ~IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...