Wednesday, October 22, 2014

RAFIZI BAPOK@PONDAN BUAT HAL LAGI. APA KERAJAAN TUNGGU LAGI? TAK NAK GUNA 'AKTA HASUTAN' KE?

RABU, 22 OKT 2014
APA lagi tunggu?. Cekup aje le si barua pondan yang tak bermaruah ni. Tak habis-habis kerjanya menabur fitnah dan memburukkan nama negara. Ingatkan apabila telah diberi jawatan baru iaitu sebagai Setiausaha PKR, perangainya berubah sikit senoneng dengan jawatan yang disandang. Tapi, lagi teruk sehinggakan penganalisis politik juga menyifatkan kenyataan Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli bahawa kerajaan Malaysia menyokong kumpulan Islam berhaluan kanan nyata  mempunyai niat jahat dan mahu menjejaskan nama Malaysia. Menurut Dr Jeneri Amir, beliau yakin bahawa Rafizi mengeluarkan kenyataan secara membuta tuli itu tanpa bukti kukuh atas tuduhannya itu. Apa yang dinyatakan Rafizi adalah berniat jahat untuk merosakkan imej atau nama baik kerajaan Malaysia. Sesuatu yang tidak patut, apatah lagi memburukkan Malaysia di luar negara. Kecuali beliau mempunyai bukti yang kukuh, Dr Jeneri tidak percaya langsung yang Rafizi pondan mempunyai asas untuk mengeluarkan kenyataan begitu, katanya. 

Semalam, Portal berita Australia, AAP dan akhbar Sydney Morning Herald memetik Rafizi menyebarkan tuduhan tidak berasas itu kepada Menteri Luar Australia Julie Bishop. Rafizi mendakwa kekangan terhadap demokrasi melalui beberapa dakwaan undang-undang hasutan oleh Putrajaya memudahkan kumpulan radikal seperti ISIS untuk berkembang dan menapak di negara ini. Dr Jeneri Amir percaya, kenyataan Rafizi tambah Jeneri akan membawa implikasi buruk kepada imej negara yang akan dipandang sebagai punca peningkatan pejuang militan di Syria khususnya. Sebaliknya Malaysia jelas menentang tindakan Islamic States (IS) terutamanya dan telah dinyatakan sendiri oleh pemimpin nombor satu negara iaitu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Itu seolah-olah kenyataan yang melulu membawa implikasi serius. Beliau tidak fikir kerajaan Malaysia yang berpegang kepada kesederhanaan dalam Islam boleh terjebak dengan usaha atau menyokong usaha sedemikian, ujarnya.

Buat masa ini, Rafizi mengetuai delegasi pemimpin PKR di Australia bagi lawatan kerja seminggu dipercayai untuk cuba meraih perhatian ahli parlimen Australia terhadap kemungkinan ketua umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim dimasukkan dalam penjara kerana sodomi (Liwat II). IBM nak tanya pada si Rafizi bapok ni, beliau ke Australia di atas perbelajaaan  dan duit siapa? Duit kerajaan negeri? Harap SPRM buat siasatan. Berkemungkinan ada penyelewengan dan salah guna kuasa. Jangan kerana nak menyelamatkan manusia bernafsukan 'Iblis', kerajaan Pakatan Selangor sanggup menghabiskan duit rakyat. Telus ke namanya tu? Fikir-fikirkan. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...