Thursday, January 20, 2011

Anwar kaya raya. Pengikutnya jadi pengemis..

Anwar di sambut seperti Raja apabila dia melawat ke luar negara.


Mewah di luar negara: Anwar perlu beri penjelasan

KUALA LUMPUR - Bekas Exco Angkatan Muda Keadilan (AMK), Zamil Ibrahim mempersoalkan tahap kemampuan kewangan sebenar yang dimiliki Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut Zamil, tindakan Anwar yang sering ke luar negara dan tinggal di hotel-hotel mewah ketika berada di sana tidak langsung menampakkan seolah-olah beliau pernah menjalani hukuman penjara untuk tempoh yang lama.

Jelasnya, perkara itu amat bertentangan dengan keadaan sewaktu di awal penubuhan parti Keadilan apabila para pengikut Anwar termasuk dirinya melakukan pelbagai cara atas nama perjuangan sehingga seolah-olah mengemis.

"Rakan saya yang pernah berada di Jerman dan England mengatakan kehidupan Anwar sewaktu bertandang ke luar negara cukup mewah. Soalnya, siapa yang menaja semua itu?

"Dahulu, masa mula-mula menubuhkan parti Keadilan, kami seolah-olah mengemis termasuklah dengan Pas selain adakan kutipan derma melalui ceramah. Kini, apabila sudah senang, orang-orang lama ini tidak dipandang," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau menambah, sekiranya kenyataan itu tidak benar, beliau mahu Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli menafikannya.

"Rafizi merupakan antara individu yang pernah menyambut ketibaan Anwar di luar negara. Oleh itu, saya cabar dia buat penafian," katanya.

Salam. Yang pelik dan ajaibnya tu, ramai dikalangan pengikut-pengikut si nuar ni tahu, tapi mereka buat pekak je. Memang bahlol le depa ni. setia tak bertempat. Entah-entah depa semua ni sama spesis macam si nuar tu kot....kah..kah..kah...malanglah nasib depa ni. - IBM

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. raha hanym : Salam. Anwar memang licik orangnya dan amat bahaya kepada negara kita. Dia memang ramai link di luar negara termasuk Amerika. Di Amerika dia di layan seperti raja. Ini bermakna dia byk mendapat 'fund' dari yahudi-yahudi Amerika. Sayang, pengikut2 si nuar ni kurang sedar.....kesian mereka2 ni dipergunakan oleh anwar bagi tujuan politik kotornya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...