Monday, January 17, 2011

Nik Aziz Tegur Penulis blog dan pengguna Facebook

Assalamualaikum.

Ekoran perjumpaan TGNA dengan blogger-blogger Pra Pakatan Rakyat....

"Jangan menulis apa yang kamu tidak tahu kerana kelak kamu akan disoal oleh Tuhan tentang apa yang kamu lihat, dengar dan kata. Tulisan yang benar, balasannya syurga, namun jika sebaliknya balasannya neraka." - Nik Abdul Aziz



KUALA LUMPUR - Ada yang tersengih, tersenyum , dahi berkerut,. Itulah diantara reaksi blogger-blogger pra Pakatan Rakyat semasa menghadiri pertemuan dengan TGNA baru-baru ini.

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menegur cara penulis blog dan pengguna Facebook yang lebih gemar menulis sesuatu berita tanpa berasaskan fakta. Katanya, mereka-mereka semua itu diibaratkan sebagai 'kanak-kanak' yang baru belajar naik basikal.

Beliau juga mengulas berita yang pernah melaporkan seorang penulis blog beberapa bulan dulu bahawa beliau sudah meninggal dunia. Berita-berita seperti berunsur fitnah itu bukan sahaja menyusahkan dirinya, sebaliknya penulis terbabit turut akan meneriam balasan neraka.

Sebelum ini, Nik Aziz tidak pernah tahu dan tidak pernah mendengar mengenai blogers ini. Selepas beberapa kes yang menglibatkan beliau, barulah dia tahu mengenai kewujudan penulis blog ini.

KATA IBM : Seorang rakan blogger saya dapat menghadiri di perjumpaan tersebut. Katanya, memang kelakar dan soheh, TGNA dah melalut jauh dan nyanyuk. Isu tentang Nik Aziz meninggal diperbesarkan. Tapi itu cara kebetulan yang mana nama hamba allah yg meninggal itu sama nama dengan TGNA. Dah heboh, dia kata itu satu fitnah. IBM nak tanya kat Pok Nik ni, nama Nik Aziz satu saja didalam dunia ni..?..dan adakah nama itu Nik Aziz seorang yg punya..?...bodoh, memang bodoh Pok Nik bila dia mengemukkan isu tersebut. Berdosa konon, tapi bila dia memaki hamun orang, mengkafirkan sesama Islam, itu bukan kah berdosa..?...Pok Nik, Pok Nik....bertaubat lah sebelum terlambat.......
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...