Saturday, March 22, 2014

SELAWAT PERDANA MALAM TADI MENDAPAT SAMBUTAN. DATARAN MASJID PUTRA DIBANJIRI UMAT ISLAM

SABTU, 22 MARCH 2014
Umat  Islam dilihat mula membanjiri kawasan Dataran Masjlis Putra di sini sebentar tadi bagi memeriahkan lagi program Selawat Perdana 1435H: Malam Cinta Allah dan RasulProgram yang mensasarkan 500,000 kehadiran itu dianjurkan bagi menghimpunkan umat Islam, tidak kira usia, ideologi dan latar belakang. Anjuran barisan generasi muda di bawah naungan Sekretariat Selawat Perdana, program ini diharap dapat menyatukan umat Islam dari seluruh Malaysia untuk memupuk perasaan Mahabbah iaitu melalui qasidah dan zikir.

alt

Acara bermula dengan alunan zikir pada jam 6.45 petang, diikuti solat maghrib berjemaah serta bacaan Al-Quran, seterusnya tazkirah agama oleh finalis program realiti TV Pencetus Ummah, diikuti solat Isyak. Bertemakan Kesatuan, Perpaduan dan Persaudaraan itu menampilkan ikon agama terkenal, Habib Syech Abdul Qodir As Seggaf dan tausiyah pula bakal disampaikan Habib Ali Zaenal Abidin.
Program turut disertai Imam Muda dan Pencetus Ummah, selain selebriti-selebriti tanah air seperti Zizan Razak, Mawi, Adira, Nora Danish, Erra Fazira, Shahir, Nabil Ahmad, Rita Rudaini, Fizz Fairuz, Jep Sepahtu, Tomok, Zahida Rafik, Irma Hasmie, Yatt Hamzah dan ramai lagi. Program ini turut disiarkan secara langsung di stesyen TV Al-Hijrah, Astro Oasis, RTM1, dan Live Streaming bermula jam 9 malam selama dua jam.
P/S ~ Syukur alhamdulillah ianya mendapat sambutan ramai. Kalaulah umat Islam di negara ini boleh bersatu dan berkumpul seperti ini, tidaklah sewenang-wenangnya orang kafir seperti Cina DAPigs menghina umat Islam dan agama Islam itu sendiri. Harap mendapat kesedaran semua. Wasallam ~ IBM
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA" 
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...