Wednesday, March 19, 2014

TIAN CHUA NAK JATUHKAN NAJIB DALAM MASA 5 BULAN?..WOW! TERERNYA CINA PKR SEKO NI.....

RABU, 19 MARCH 2014
Amboi, terernya Cina PKR seko ni. Dah lama hidup ke dia ni? Nampaknya Cina seko ni masih tak serik-serik. Buat hal lagi dan lagi. Jesteru, Polis hari ini menyiasat Naib Presiden PKR Tian Chua ekoran kenyataannya berhubung “menjatuhkan Najib dalam 5 bulan” di Twitternya pada 7 Mac lalu. Anggota Parlimen batu itu hari ini tampil memberi keterangan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur untuk siasatan bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan. Seksyen itu antaranya memperuntukkan kesalahan mencetak, menerbit, menjual dan mengedar penerbitan bertujuan menghasut.


Sabitan kesalahan boleh didenda tidak lebih RM5,000 atau penjara tidak lebih tiga tahun (bagi kali pertama) dan lima tahun (kesalahan berikutnya), atau kedua-duanya. Tian Chua atau nama sebenarnya Chua Tian Chang sebelum ini menulis: "Najib hukum Anwar dipenjarakan 5 tahun - rakyat akan menjatuhkan Najib dalam 5 bulan, saya berjanji kepada anda!" Ia dipercayai dibuat ekoran perasaan tidak puas hati dengan keputusan Mahkamah Rayuan yang menjatuhkan hukuman itu kepada Anwar selepas memutuskannya bersalah meliwat Saiful Bukhari Azlan.


Menurut Pengurus Komunikasi PKR Batu Vinesh Nair, Tian Chua juga ditahan dalam tempoh singkat kerana enggan membenarkan komputer tablet iPad miliknya diperiksa. Tian Chua tidak berpuas hati dengan tindakan itu, sekarang merancang untuk membuat satu laporan polis di IPD Dang Wangi, kata vinesh ketika dihubungi Malaysiakini. Tian Chua disiasat kira-kira sejam bermula jam 10 pagi tadi.

P/S ~ Inilah akibatnya bila Umno terlalu berlembut. Maafkan si Cina seko ni tentang insiden berdarah 'Lahat Datu'. Umno saman si barua Cina PKR ni. Saman di tarik balik dan Umno memaafkan Cina gampang ni. Sekarang apa sudah jadi? Dia buat hal lagi dan lagi. Gasak koranglah. Pemimpin-pemimpin atasan Umno ni memang tak pernah berubah. Jadi, apa lagi. Pergilah cari Tian Chua haram jadah tu dan jual maruah Umno sekali lagi. Kalau dah dasar kurang ajar tu, memang tak pernah serik. Harap Polis bertindak tegas kali ini. Wasallam ~ IBM

 "TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

4 comments:

  1. pemimpin sial tian chua ni yang orang pembangkang mahu simpan dalam Malaysia? merbahaya si sial pkr cina ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~Mak Bedah,

      Kerana terlalu diberi muka menyebabkan Cina sial Tian Chua ni semakin kurang ajar. Memang bahaya Cina PKR seko ni. elok di halau keluar dari M'sia ni.

      Delete
  2. Biarkan je . Pemimpin2 kita bukan pandai sangat nak menyaman. Tak tau lah, entah sampai bila mereka2 ni cerdik sikit nak menyaman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm ~ NutCrakeer,

      Sampai nasi dah jadi bubur kot....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...