Friday, October 10, 2014

GABUNGAN SISWA KENA 'HASUT' NAK 'GANYANG' AKTA HASUTAN?...KITA TENGOK SIAPA YANG KENA GANYANG NANTI!!

JUMAAT, 10 OKT 2014

SUMBER.....
ANAK haram jadah manalah yang menghasut para pelajar hingga mereka sanggup nak 'ganyang' Akta Hasutan? Ini sudah melanggar syarat dan peraturan mereka belajar di University dan juga derhaka kepada kerajaan. Apa sudah jadi? Dan...kalau nak difikirkan, apa kena mengena pula dengan pelajar-pelajar ni? Nak balas dendam? Dendam apa? Adakah pihak University pernah menggunakan akta Hasutan mengkum pelajar-pelajarnya yang membuat kesalahan atau melanggar peraturan di kampus?. Kepada para pelajar yang budiman, IBM nak ingatkan supaya korang tidak terjebak atau termakan hasutn pembangkang yang sentiasa mengintai peluang untuk mengunakan korang (pelajar) bagi tujuan dan membuaskan 'nafsu' politik kotor mereka. Selesai sahaja misi mereka (pembangkang), mereka akan tinggalkan para pelajar bersendirian, Jika tertangkap, jawablah dan tanggung sendiri. Dalam hal ini, pelajar sepatutnya meneruskan pengajian mereka, buka bersongkokol dengan pembangkang untuk menentang dasar kerajaan seperti Akta Hasutan ini. Itu bukan kerja pelajar. Kerajaan tahu apa nak buat . IBM nak tanya, apa yang pelajar faham tentang akta Hasutan ini, dan kenapa nak dimansuhkan? Bagi IBM, apabila dapat tahu bahawa sekumpulan 17 organasisi siswa yang membentuk satu gabungan baru bagi menggembleng kumpulan pelajar untuk menuntut pemansuhan Akta Hasutan, ianya adalah satu kumpulan yang 'bodoh', buta mata, buta hati, kerana ia bukan masa dan ketikanya mereka melalui semua ini. Masa mereka adalah menghabiskan pengajian mereka, demi untuk menjamin masa depan mereka. 

IBM difahamkan, kumpulan digelar Mahasiswa Ganyang Akta Hasutan (GANYANG) itu melibatkan gabungan kumpulan siswa dari 11 universiti swasta dan awam dari seluruh negara. Bagi fahaman mereka, kononnya, bawah Akta Hasutan, hampir apa saja yang dituturkan atau diterbitkan yang sedikit kontroversi boleh dianggap menghasut. Ia mengekang kebebasan akademik. Ehhh...betul ke? IBM tak pernah dengar pun itu semua. Mengikut kepala 'benggong' mereka, akta hasutan turut mewujudkan suasatan takut di kalangan rakyat Malaysia, seolah-olah seperti zaman gelap bawah pentadbiran kuku besi rejim bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, kata jurucakapnya, Adrian Lim. Beliau bercakap kepada pemberita ketika pelancaran GANYANG di Universiti Malaya semalam. Lim yang juga siswa kampus tersebut berkata GANYANG disasarkan sebagai satu wadah untuk menyatukan semua pelajar yang menentang akta berkenaan. Gabungan ini khusus bagi pelajar bagi menggalakkan wacana yang lebih baik mengenai idea dan pandangan tanpa rasa takut, katanya. 

Tugas pertama GANYANG adalah menghimpunkan golongan siswa untuk menyertai perarakan anjuran Majlis Peguam pada 16 Oktober. Siswa berkenaan akan menggunakan riben biru sebagai simbol bantahan mereka. Kumpulan berkenaan juga akan melancqarkan kempen petisyen besar-besaran di seluruh negara, namun belum menetapkan tarikh program berkenaan. Nampaknya, ada lagi seko anak Cina yang mirip perangainya seperti Alvin yang kurang ajar dan kini menjadi pelarian dan mencari perlindungan di AS. Adakah Adrian Lim ini akan mengikuti jejak Alvin? Untuk pengetahuan para pembaca, Adrian Lim ni rupanya pengikut tegar si Raja Sahrim pelacur tersohor portal Malaysiakini (edisi melayu) Kita tunggu sejauh mana para pelajar ini bertindak, dan apa kesudahannya? Oleh kerana mereka tidak sayang pada pelajaran mereka dan masa depan mereka, maka jangan salahkan bila pihak yang berwajib mengambil tindakan dan disingkirkan dari University tempat mereka belajar. Maka, kemana selepas ini mereka nak pergi? Cari pembangkang? Sila..silakan. Wasallam ~ IBM

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...