Sunday, October 12, 2014

'YAMSENG! KAKI MABUK RUPANYA NONYA TERESA KOK NI. HUHUHU..!!

AHAD, 12 OKTOBER 2014

SUMBER.....
IBM dapat tahu, rupa-rupanya wakil rakyat dari 'spisis' DAPigs ni kaki 'tonggang', iaitu kaki minum.  Boleh dikatakan setiap malam jika tak ada agenda bersama rakyat, mereka-mereka ini akan berkumpul dan 'yamseng' sampai mabuk. Teruk perangai pemimpin-pemimpin DAPigs ni. Oleh sebab itu, nonya Teresa Kok hari ini mempertahankan haknya menghadiri pesta arak kontroversi Oktoberfest di One Utama, Petaling Jaya semalam, sambil menegaskan beliau tidak menghina mana-mana pihak. Naib Pengerusi DAP itu menyifatkan kehadirannya itu bukan bertujuan menunjuk-nunjuk, sebaliknya merupakan hak peribadi dan ruang kebebasannya sebagai seorang bukan Islam. Ia diadakan di tempat tertutup, bbeliau bukan menunjuk-nunjuk. Ia hak beliau, ruang peribadi beliau sebagai seorang bukan Islam, kata Nonya Teresa, yang juga ahli Parlimen Seputeh, semasa ditemui di ibu pejabat PAS pagi semalam. Mengenai kritikan ahli Parlimen PAS Nasrudin Hassan dalam isu tersebut, beliau berkata majlis tersebut tidak menjemput orang Islam untuk menghadirinya. 

Beliau (Nasruddin) berhak untuk tidak setuju, tapi kami tidak jemput orang Islam untuk datang. Ia majlis orang bukan Islam, jadi ia tidak ada melibatkan kepercayaan atau agama lain, katanya. Nasrudin, yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, baru-baru ini mengecam penganjuran pesta tersebut yang disifatkannya tidak menjaga sensitiviti umat Islam. Beliau seterusnya mempersoalkan motif penganjur mengadakan pesta itu secara terbuka sedangkan sebelum ini pesta sama Utusan Malaysia hari ini juga memainkan isu tersebut dengan menuduh sokongan pemimpin DAP kepada penganjuran pesta arak itu membuktikan parti itu lebih berkuasa diAkhbar itu mendakwa, kerajaan Selangor di bawah pimpinan Menteri Besar Mohamed Azmin Ali dari PKR hanya menjadi "Pak Turut" kerana tidak berani bertindak. 

Maka lebih mudah membuat rumusan mengapa kerajaan negeri Selangor pimpinan Azmin tidak berani bertindak. DAPigs lebih berkuasa di Selangor, PKR cuma pak turut. Awang ucapkan tahniah atas kemenangan moral pihak penganjur dan pakatan pembangkang kerana mengangkat budaya minuman keras di tanah air ini, kata akhbar itu melalui kolum Awang Selamat, hari ini. Mengulas mengenai kecaman Utusan, Teresa berkata akhbar milik Umno tersebut tidak berhak mencampuri urusan orang bukan Islam. Mengapa Utusan mahu masuk campur dalam program yang beliau hadiri? Apapun, IBM ucapakan syabas dan tahniah kepada Awang Selamat yang sindirannya di ruang kolum Awang Selamat, membuat Nonya Teresa Kok terasa dan marah. Kata Teresa lagi, terdapat banyak majlis orang bukan Islam yang beliau hadiri dan letak gambar dalam Facebook. Adakah mereka cuba beritahu yang beliau tidak boleh letak gambar itu dan ini, perkahwinan, gambar 'yamseng' dalam Facebook? soalnya Teresa menegaskan ia adalah hak peribadi beliau dan hak kebebasan sivil atas dirinya. 

Itu adalah urusan peribadi dan hak kebebasan sivil, katanya. Oktoberfest bermula sejak 24 September lalu di beberapa lokasi di Selangor dan kemuncak acara itu diadakan hujung minggu ini. Pesta yang berlangsung semalam dihadiri beberapa pemimpin Pakatan Rakyat termasuk penasihat DAP, Lim Kit Siang, Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua, Ahli Parlimen Puchong Gobind Singh Deo, Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR Sivarasa Rasiah, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Gasing Rajiv Rishyakaran dan Adun Damansara Utama, Yeo Bee Yin. Ahli Majlis Mesyuarat Negeri Pelancongan Selangor, Elizabeth Wong yang turut hadir, memuat naik status Facebook miliknya menyatakan kira-kira 5,000 orang memeriahkan pesta itu dan berterima kasih kepada pemimpin yang hadir memberi sokongan. 

Yalah...itu hak kau Nonya Teresa Kok Oii. Kerana apa?...kerana DAPigs memang berkuasa di negeri Selangor ini dan kuasa DAPigs lebih besar dari kuasa Menteri Besar yang baharu, Azmin Ali. memang betullah kata Tun Mahathir, Azmin akan jadi Menteri Besar 'kawalan Jauh'. Siapa yang kawal dia? Ehhmm..faham-faham je lah ye. Kepada Nonya Teresa Kok, jangan perasan, nak mabuk, mabuklah...silap hari bulam mampus le cepat. Huhuhuhu....! ~ IBM

2 comments:

  1. Lepas tu PENYOKONG PR...bagi SI BANGSAT2 CINA NI MASUK DLM MASJID...AGUNGKAN SEHINGGA SETARAF PARA WALI DAN NABI KITA....tak paham aku dgn PUAK2 PR ni...dasar HARAM JADAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~raismazzadam,

      Memang haram jadah pun penyokong2 PR ni....memalukan Islam je...Puii!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...