Sunday, April 8, 2012

Anwar Akui Selangor Akan Terlepas Pada BN, Tapi Putrajaya Dia Punya..Kah..kah..kah!!!

TAK habis-habis berangan si Al-juburi ni. Meroyan sana-sini, macam orang gila talak. Bagi Anwar, menawan Putrajaya adalah misinya yang pertama, sekali gus menjadi Perdana Menteri. Di Selangor pula Ketua pembangkang ni begitu yakin bahawa BN tidak akan berjaya merampas semula Selangor daripada Pakatan Rakyat. Ye ke nuar?

Anwar berkata keyakinannya itu berdasarkan tinjauannya Selangor dan juga di Kedah serta Pulau Pinang yang menunjukkan sikap rakyat semakin menyokong Pakatan. Bercakap dalam satu ceramah malam semalam, Anwar berkata beliau juga yakin bahawa Pakatan mampu menambah kerusi DUN dan juga kerusi parlimen di negeri berkenaan.

Bagaimanpun, Anwar kata, Pakatan perlu bekerja lebih kuat dan tidak memandang ringan usaha BN yang begitu "mengidam" negeri Selangor. Katanya lagi, BN mengidam tawan kembali Selangor, Insyallah, terlepas Putrajaya pada PR. Terlalu yakin nampaknya si al-juburi ni.



Tambahnya, ramai yang tidak yakin bahawa Pakatan akan berjaya menawan Selangor ketika pilihan raya 2008. Itu cerita lama nuar. 2008 tak sama dengan 2012 ni. Rakyat dah beri mandat sepenggal pada Pakatan Rakyat (PR) di Selangor ni, apa hasilnya?...rakyat dah tahu. Mereka dan bosan dengan kerenah korang. Mereka dah tak sabar nak buang korang.

Cakap le apa ko nak cakap nuar. Jangan berangan le nak tawan Putrajaya. Kita tunggu dan lihat di PRU ke-13 nanti. Kita tengok sapa yang kena, dan kemana arah politik 'songsang' korang nanti. Adakah rakyat masih menerima Pakatan haram ni?...rasa-rasanya tidak. Enough is enough. ~ IBM


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...