Wednesday, April 25, 2012

Anwar Boleh Dipecat Sebagai Ahli Parlimen Jika.....??



SIAPA kata Anwar Ibrahim tidak boleh di lucutkan sebagai Ahli Parlimen?.. Mengikut undang-undang, pemecatan bagi membolehkan seorang Ahli Parlimen yang terlibat di dalam kesalahan moral dilucutkan jawatan hanya boleh diwujudkan selepas ia dibahas dan diluluskan di Dewan Rakyat. Jadi, ianya tidak mustahil boleh berlaku pada Anwar Al-juburi yang moralnya amat memalukan.

Yang Dipertua Dewan Negara, Tan Sri Abu Zahar Ujang berkata, sekiranya wujud kelemahan pada undang-undang sedia ada, pindaan boleh dilakukan demi kebaikan dan kepentingan umum. Betul tu, IBM setuju dengan pendapat Tan Sri Abu Zahar Ujang, dan ianya harus di bincangkan di Parlimen secepat mungkin, kerana si pengkhianat negara ini telah mencabar kedaulatan negara dan juga telah banyak menyusahkan rakyat.

“Buat masa sekarang Parlimen tidak mempunyai peruntukan untuk melucutkan mana-mana ahli kerana undang-undang tersebut tidak terdapat di dalam peruntukan.
“Saya rasa kalau ada kelemahan pada sesuatu undang-undang, ia perlu dibawa ke Parlimen untuk dibahas supaya dapat dijadikan satu undang-undang. Parlimen adalah tempat untuk kita buat perubahan (pindaan) demi kepentingan orang ramai," katanya di Parlimen hari ini.

Itulah yang sebaik-baiknya. Laksanakan, perbetulkan. Kalau tidak si al-juburi ini akan terus memperlekehkan undang-undang negara kita. Nama negara telah busuk akibat fitnah yang dilamparkan oleh si al-juburi ini.  Memang terdapat kelemahan pada undang-undang negara ini dapat dihidu oleh Anwar. Itulah sebab beliau tidak merasa gentar dan berbuat sesuka hati dia. Lihatlah perhakiman di Mahkamah yang mengandalikan kes 'liwat' beliau. Senang-senang dipermainkan oleh Anwar.

Maka, IBM berpendapat, sudah tiba masanya undang-undang didalam kesalahan moral dibincangkan di Parlimen. Ubah, dan dakwa saja Anwar kerana diluar sana Pertubuhan TIBAI sedang menunggu untuk Tibai Anwar sampai lumat. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...