Monday, April 16, 2012

RUU 'Lebih Keras' Dari ISA, Kata Anwar, Perlu Di Kaji Semula..??


DISURUH MANSUH, dah pun terlaksana.  Demi rakyat , Kerajaan akur dengan kehendak pembangkang. Tapi, pembangkang masih lagi tidak puas hati. Ada sahaja komen dan kerenah mereka. Apa yang kerajaan buat semuanya tak betul dan tidak mengikut selera POLITIK SONGSANG mereka. Haram jadah punya pembangkang. Bayangkan, Perdana Menteri DS Najib telah membaca dua kali Rang Undang-Undang itu di parlimen, tapi, masih dipertikaikan oleh pembangkang.

Melalui Ketuanya, DS Anwar Ibrahim, pembangkang mengesa Jawtankuasa Khas Parlimen (PSC) ditubuhkan untuk mengkaji semula mengenai rang-rang undang-undang baru bagi menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960, kerana disifatkan masih bertentangan dengan hak asasi manusia.

Ketua pembangkang itu berkata, walaupun beliau menyambut baik usaha kerajaan memansuhkan ISA, namun beberapa peruntukan yang terkandung dalam Rang Undang-undang Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 itu disifatkan 'Lebih Keras' berbanding ISA.  Keras?..Keras kepala otak depa.

IBM memang dah agak dah. Ianya akan ditentang walaupun kerajaan cuba membuat sesuatu yang terbaik, tapi, pembangkang masih tidak puas hati. Itulah cara mereka berpolitik. Cari dan mencari KESALAHAN orang lain, walaupun cadangan atau pindaan yang dibuat oleh kerajaan itu merupakan yang terbaik dan diterima pakai oleh rakyat. Malangnya, pembangkang say 'NO'. Masih tak puas hati. Sial punya pembangkang. ~ IBM

KLIK DISINI ~ Suara Ketua Pembangkang Melalak Macam Anjing. Masih Tak Puas Hati.


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA 

2 comments:

  1. Semua yg ada dalam pembangkan kecuali yang benar2 berjuang untuk Islam, Melayu dan Institusi Raja adalah manusia yang kufur nikmat..elok sula je semuanya..dasar manusia tak sedar diri..khaakk..ptuii

    ReplyDelete
  2. Riggers,

    Dasar pembangkang mcm tu lah. HAMPEHH!!!!....:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...