Thursday, April 12, 2012

Siapa Si Tua 'Serabut' Ni Yang Desak Panel SPR Letak Jawatan??...


CUBA perhatikan betui-betui gambar si tua 'serabut' ni. Nampak BERSIH tak muka dia ni?..dan BERSIH sangatkah hatinya?..dan IBM nak tanya pada si tua serabut ni, siapa ko yang mendesak panel SPR letak jawatan?. Kalau dah tua tu, buat le cara tua. Baik duduk di rumah main dengan anak-anak atau cucu-cucu, tak pening kepala.

Konon-konon nak jadi 'juara rakyat' dan merekalah yang Bersih, maka Bersih 2.0 mendesak kesemua ahli panel Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) termasuk pengerusinya meletak jawatan serta-merta atas alasan rakyat sudah tidak lagi yakin dengan badan pengendali pilihan raya. Siapa le diorang ni yang mendesak sebegitu rupa?. Mereka ni kerajaan ke?


Mengikut firasat Pengerusi Bersama Bersih 2.0, si tua serabut ni, A.Samad Said, mendakwa bahawa ahli-ahli panel SPR yang ada sekarang ini, tidak lagi diyakini dan dipercayai oleh orang ramai khususnya membabitkan status daftar pemilih. Siapa orang ramai tu?, yang disebelah mana?. IBM rasa, mereka juak-juak mereka sahaja yang kurang yakin dan memandang serung akan ketelusan SPR. Tak dengar pun rakyat merungut dan bising.

Perkiraan yang si tua serabut dan geng-gengnya buat, bahawa terdapat lebih 4 ratus ribu pengundi yang disyaki dan meragukan. Syak apa dan apa yang diragukan?. Persolaannya, dari mana mereka dapat maklumat ini dan bagaimanakah ke sohehannya?. Mengikut sumber dari pembangkang haram jadah ni, maklumat itu disalurkan oleh Malaysia Electoral Roll Analysis Projek (Merap). Analysis?...itu baru di analisakan saja. Tak tepat pun.


Apapun, kepada si tua serabut ni, IBM hanya nak nasihatkan je. BERSIH kan diri tu dulu. Dah terlalu lama berkeadaan tak senonoh dan seperti orang sasau. Kata 'SASTERAWAN NEGARA'. Lagi pun, bak kata perpatah melayu, 'rumah kata pergi, kubur kata mari', sedar-sedarkan diri tu sikit Pak Samad oii. Hang pi cari KEDAI GUNTING india, trim rambut dan janggut ko yang berserabut tu elok-elok. Lepas tu, pergilah hang berdemo dengan geng-geng ko tu, duduk lama-lama kat Dataran Merdeka tu pada 28 April ni.

Mudah-mudahan bila hang duduk, terus tak bangun-bangun dah kerana ditarik oleh bumi yang marah dengan kelakuan bodoh korang tu. Silap hari bulan ditelan oleh bumi. Baru padan muka korang. Bodoh punya orang tua. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...