Tuesday, April 17, 2012

Kelantan 'Negeri Serambi Mekah'..Menakjubkan!!!...

HARI ini IBM terbaca ruang 'Opinion' didalam The Malaysian Insider (TMI). Si penulisnya seorang berbangsa India, namanya Uthaya Sankar SB. Apa itu SB?, IBM tak tahu le, nama singkat bapaknya kotnya. Beliau menulis perihal negeri Kelantan. Katanya, kelantan begitu MENAKJUBKAN. Apa yang dimaksudnya 'menakjubkan', IBM tak tahu lah. Tulisanya menarik juga, tapi banyak menjurus kepada cakap-cakap, cerita atas cerita, atau main tangkap muat je.

Bagi IBM, budak India yang bernama Uthaya Sankar (gambar) ni hanya menulis hasil dari cerita atau penjelasan dari kawannya yang membawa beliau melawat negeri kelantan hanya lebih kurang 4 hari. Iaitu dari 11-14 March 2012. Cukup ke maklumat yang si budak India ni dapat dan tahu akan sejarah negeri kelantan dan juga kepimpinan negeri Kelantan di bawah parti Pas yang di pimpin oleh Nik Aziz?. Dia tahu ke selama 22 tahun Pas memerintah kelantan, apakah yang rakyat kelantan dapat nikmati??, malah kelantan adalah antara negeri yang mundur dan miskin di Semenanjung Malaysia.

Di sudut lain pulak, mungkin sepanjang 4 hari beliau berada di Kelantan, beliau hanya diberitahu akan kebajikan yang Pas buat kepada segelintir rakyat, bukan menyeluruh pun. Ada yang di bantu dan ada yang di anak tirikan. Dari sudut sosial, seperti maksiat, penagih dadah, mat rempit, kes buang bayi, kes rogol anak dan banyak lagi, adalah si budak India ini diberitahu?...atau beliau sengaja tidak menulis perkara-perkara tersebut di atas arahan pihak-pihak tertentu. Hanya tulis yang elok-elok sahaja.

IBM pun tak tahu berapa Pas atau The Malaysian Insider bayar kat budak India ni untuk buat cerita. Jom..KLIK DISINI ...baca dan anda semua nilaikan sendiri akan kebenarannya. IBM bukan nak kondem penulisan budak India ni, tapi, tulisanya yang berat sebelah dan tidak berasas sama sekali, seperti MEMBABI BUTA. IBM nak syorkan pada To Guru Nik Aziz, Islamkan cepat-cepat budak India ni. Rugi kalau tidak di Islamkan. Dia penulis yang hebat. Hebat buat parti Pas yang HAMPEHHH!!!! ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...