Friday, April 20, 2012

Dataran Dah Bersih Dah, Tak Payah BERSIH Nak Bersihkan, Kata DBKL...



KESIAN. Tak dapat le depa nak 'duduk bantah'. Semalam, sumber dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) memberitahu mereka tidak mengizinkan BERSIH menggunakan Dataran Merdeka untuk perhimpunan menuntut pilihan raya bersih dan adil yang dianjurkan mereka pada 28 April ini. Jawatankuasa pemandu BERSIH Maria Chin Abdullah berkata, perkara itu dimaklumkan melalui surat kira-kira jam 11 pagi ini.

Dalam sidang media di Kuala Lumpur hari ini, BERSIH turut membacakan kandungan surat itu kepada pemberita yang memberikan alasan Dataran Merdeka hanya boleh digunakan untuk acara "peringkat nasional" seperti sambutan hari kebangsaan dan hari Wilayah Persekutuan. Alasan yang lojik dari DBKL. BERSIH tak puas hati ke?

Menurut pengerusi bersama BERSIH Ambiga Sreenevasan, pihaknya mengutus surat kepada DBKL dan polis pada pagi Isnin. DBKL sebelum ini menafikan menerima sebarang permohonan daripada gabungan NGO itu berhubung bantahan "duduk bantah" mereka. Kalau orang dah tak bagi guna tempat tu, tak reti-reti ke depa ni?. Carilah tempat lain selain dari Dataran Merdeka kalau juga nak berdemo.

Lagi pun, banyak sumber yang mengatakan bahawa BERSIH 3.0 tidak mendapat sambutan dari orang ramai. Mereka dah meluat dan menyampah. Tak ada benda pun. Penat je, kata mereka-mereka yang telah menyertai perhimpunan Bersih yang dulu. Oleh itu, IBM rasa, mungkin ramai yang setuju, BATALKAN je BERSIH 3.0 ni. Tak sebersih mana pun. Kepada penganjur Bersih ni, buat le kerja lain yang lebih berfaedah. Jangan jadi 'Pengkhianat Negara'. ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. Aku tenguk muka-muka depa ni semua buruk, hodoh dan tidak ada sinar kebaikan langsung. Yang jelas adalah cahaya kejahatan dan penuh dengan kedurjanaan...dimana BERSIHnya?

    ReplyDelete
  2. Salam bor Neilkie69,

    Memang pun. Tak ada BERSIH mananya depa ni. Muka dah le tak berseh, lebih dari muka tembuk dan penyangak...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...