Wednesday, April 4, 2012

'DRAMA' Terbaru Lakonan Adam Adli Setelah Drama 'UPSI' Gagal!!


TIDAK berapa lama dahulu, seorang lelaki secara berseorangan berdepan dengan kelompok mahasiswa yang diketuai oleh Adam Adli.  Niatnya untuk melepaskan rasa tidak puas hatinya gara-gara tindakan kurang ajar dari Adam Adli di PWTC.
Itu adalah gambaran yang jelas tentang kemarahan rakyat, waima hanya seorang yang tampil menyatakan rasa amarah tu.
Namun, ianya tidak memberi kesan kepada Adam Adli, yang terus melakukan provokasi hanya untuk membuktikan bahawa kerajaan Malaysia adalah kerajaan yang zalim.  Drama di UPSI adalah pendedahan menarik tentang bagaimana strategi PKR terbukti menjadi modus operandi Adam Adli. Sanggup mencederakan diri sendiri, demi meraih simpati hasil dari pembohongan kononnya akibat dianiaya.
Dan kali ini, Adam Adli telah “bertemu buku dengan ruas” apabila penumbuk sulung yang dinanti-nantinya hinggap di mukanya.
Menariknya, ia merupakan skrip lakonan terbaru yang digarap dengan penuh teliti, tanpa sedikit cacat cela dari segi “storyline” atau “storyboard”.  Perhatikan kronologi tentang kebiadapan hingga peristiwa drama UPSI, semuanya saling berhubungkait dengan peristiwa terbaru ke atas Adam Adli.
Dari peristiwa kurang ajar, kemudian drama yang tidak menjadi, dan sambutan pada ceramahnya di kalangan mahasiswa menunjukkan draf menjunam akan populariti Adam Adli.  Dia semakin dibenci oleh masyarakat, kerana ketidakpintarannya dalam pelajaran, dan juga sering mencetuskan huru-hara di kampus.  Sesuatu perlu dilakukan, at the right time, at the right place to get huge publicity.
Adam Adli harus menjenamakan dirinya semula, samada dari sudut seorang pejuang, atau si mangsa. Sebagai pejuang, tidak mungkin, kerana level pertama tindakannya di PWTC membuatkan dirinya semakin dibenci, apatah lagi dengan pelajarannya yang entah ke mana.  Level keduanya, di UPSI untuk menjadi “mangsa yang dizalimi” juga tidak mengena, apabila video plot-plot dramanya didedahkan melalui laman YouTube.
Percubaan terbaru dilihat berjaya, apabila Adam Adli bijak menggunakan peluang berada di khalayak yang ramai untuk meraih publisiti sebagai si mangsa.   Berlokasikan di Flat Kg Kerinchi yang langsung tiada kena mengena dengan dirinya, pada waktu penduduk meninjau aktiviti merobohkan flat yang uzur itu, Adam Adli sekali lagi melakonkan opera hidupnya.  Dan klimaksnya mengena, apabila berjaya “membuatkan dirinya ditumbuk di hadapan khalayak”.  Itulah impak maksima!
Hebohnya juak-juak Pakatan Pembangkang atas peristiwa ini, seolah-olah Adam Adli telah dizalimi sezalim-zalimnya seperti mana rakyat Palestin dizalim oleh Zionis Israel, yang mana terdahulunya Anwar telah melafazkan “sumpah taat setia” to defend the security of Israeli State at all cost!
Seperti biasa, UMNO dan BN diletakkan sebagai penzalim oleh juak-juak PKR dalam drama terbaru Adam Adli ini.  Ini sudah menjadi budaya politik mereka untuk menyalahkan pihak lain.  Waima isu Chinadoll juga, UMNO dan BN yang bersalah, mungkin kerana “membiarkan” Chinadoll itu ditiduri Anwar Ibrahim.
Apa yang rakyat perlu tahu ialah apa yang berlaku kepada Adam Adli di Kg Kerinchi adalah permainan politik semata-mata.  Sumber memberitahu Selangor Daily bahawa drama terbaru ini telah dirancang, berdasarkan storyline dari awal kronologi kebiadapannya dan kegagalannya.  Drama ini dilakonkan hanya sebagai “damage control” kepada imej Adam Adli yang tercemar gara-gara tindakan pendek akal sekalipun bergelar mahasiswa.
Dan cuba teka, dari mana Adam Adli mendapat idea untuk melebamkan matanya akibat dipukul"?
p/s : IBM Kata, "kesimpulannya, memang Adam Adli ni mahasiswa yang tak berkualiti, gagal didalam semua yang dihajatinya, yang rugi dia, dan menjawap soalan dari Admin SD, idea melebamkan mata adalah idea si Al-Juburi Anwar Ibrahim, dia guru kepada mahsiswa bahlol yang bernama Adam Adli."
SUMBER BERITA : SELANGORDAILY.COM ~ TERIMA KASIH
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...