Thursday, April 26, 2012

BERSIH 3.0 Umpama Orang Larang Makan Tahi, Tapi Depa Tetap Nak makan....Bahlol!!



SALAM…! Macam budak-budak nakal apa yang dilarang itulah juga yang nak dibuat….. Itulah bandingan tepat kepada penganjur Bersih 3 yang tetap berkeras untuk berhimpun di Dataran Merdeka.
Yang pelik ketuanya konon bijak dalam undang-undang tapi tak paham dan tak mahu patuhi undang-undang dan peraturan.
Kalau sudah tuan rumah Dataran Merdeka iaitu Dewan Bandaraya Kuala Lumpur tak benarkan berhimpun di Dataran Merdeka patutnya mereka patuhi. Ini tidak masih lagi nak tunjuk keras kepala.
Malah penganjur Bersih 3 pun dah ditawarkan beberapa stadium termasuk Stadium Nasional Bukit Jalil tapi masih lagi nak berhimpun di Dataran Merdeka.  Sedangkan Stadium Nasional Bukit Jalil boleh menampung ratusan ribu orang… bukan saja dalam stadium kalau betul ramai sangat yang hadir, kawasan luar stadium tersebut pun cukup luas untuk menampung ratusan ribu orang.
Inilah yang dikatakan pandai tak boleh nak ikut, bodoh tak boleh nak ajar.
Lagi cukup pelik kalau dulu nak sangat guna Stadium Merdeka bila sudah ditawarkan tak mahu pula.  Apa mereka ingat hak mereka saja yang perlu diikut sedangkan jutaan hak rakyat lain mahu dibakul sampahkan.
Apa yang pasti kelompok-kelompok ini memang sengaja cari pasal….  jelas mereka ada agenda lain.  Mereka sudah terdesak apatah lagi mengenangkan pilihanraya umum makin menjelang tiba.
Tapi mereka lupa majority besar rakyat melihat perangai kelompok nak menganjurkan perhimpunan Bersih ini umpama budak-budak nakal yang selalu bertindak tanpa menggunakan akal semata-mata untuk penuhi kehendak sendiri.
Budak-budak nakal seumpama ini kalau ada orang larang mereka makan tahi lembu sudah pasti mereka tetap berdegil untuk makan tahi tersebut…. biarkan..biarkan…
SUMBER : UMNOLINE.COM ~ TERIMA KASIH
DAN....TERIMA KASIH JUGA KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...