Saturday, April 19, 2014

BARACK OBAMA TAK INGIN JUMPA NUAR BRAHIM. DIA JE YANG PERASAN. KESIAN!!

SABTU, 19 APRIL 2014

Memang muka tak malu. Hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Heboh dkalangan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat (PR) bahawa boss depa, Nuar Brahim akan bertemu dengan Presiden Amerika semasa beliau nmembuat lawatan ke Malaysia pada 26 April nanti. Tapi, berita soheh yang IBM dapat, Presiden Barack Obama tidak merancang untuk bertemu dengan Ketua Pembangkang Malaysia itu, Anwar Ibrahim. Hanya Anwr je yang perasan.   Walau bagaimanpun menurut beberapa pegawai Amerika Syarikat (AS)semalam, Jumaat tidak menolak berlakunya mesyuarat peringkat bawahan.

Obama  merupakan Presiden AS pertama melawat Malaysia dalam tempoh hampir setengah abad apabila beliau tiba di Kuala Lumpur pada 26 April ini. Ketika ditanya sama ada Obama akan meluangkan sedikit masa untuk pertemuan tersebut sepanjang berada di Malaysia di mana beliau akan menghadiri majlis makan malam dan mesyuarat dengan Perdana Menteri Najib Tun Razak, penasihat keselamatan negara, Susan Rice menegaskan beliau tidak merancang pertemuan dengan Anwar. 

Beliau percaya Presiden tidak akan mengadakan mesyuarat tersebut - terdapat temu janji di peringkat lain, kata Rice. Obama bagaimanapun akan mengadakan mesyuarat bersama pemimpin muda dari seluruh Asia Tenggara dan bertemu dengan wakil masyarakat di Kuala Lumpur. Kunjungan Obama akan bermula di Jepun, termasuk lawatan ke beberapa negara seperti Korea Selatan dan Filipina. Kepada Nuar Brahim, malu le sikit. Apa ko ingat baik dengan pemimpin-pemimpin AS yang lain, bererti ko senang-senang nak jumpa dan bermesyuarat dengan Obama. Untuk apa, dan siapa ko?

Hentikanlah angan-angan ko tu Nuar. Lebih baik ko bersedia buat rayuan bagi kes liwat II ko tu. Memang Sungai buloh sedang menanti kedantang ko wahai Nuar Brahim. Wasallam ~ IBM

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...