Wednesday, April 9, 2014

KOS MENCARI MH370 CECAH RM97.7 JUTA. TAPI..KALAU PR YANG CARI KOSNYA MUNGKIN KURANG...PUIII!!.

RABU, 09 APRIL 2014
MENGIKUT sumber sekurang-kurangnya AS$30 juta (RM97.7 juta) telah dibelanjakan untuk menanggung kos operasi pencarian pesawat MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu, menurut analisis Associated Press. Portal berita New York Daily News yang memetik laporan itu menjelaskan, Jabatan Pertahanan Amerika Syarikat (AS) telah membelanjakan sebanyak AS$7 juta (RM22.8 juta) sepanjang minggu lalu. Katanya, Australia menanggung kos paling tinggi dengan perbelanjaan sebanyak AS$550,000 (RM1.7 juta) sehari bagi operasi kapal HMAS Success manakala kapal kedua negara itu, HMAS Toowoomba menelan belanja sebanyak A$380,000 (RM1.2 juta) sehari.
 
Jepun turut mengeluarkan kos sebanyak AS$8.8 (RM28.7 juta) sepanjang menyertai misi pencarian pesawat milik syarikat penerbangan Malaysia Airlines itu. Tidak pula di beritahu dah berapakah negara kita berbelanja bagi misi mencari pesawat MH370. Tapi, desas-desus dari pembangkang yang IBM dapa tahu petang tadi, walaupun kerajaan Malaysia belum lagi mengumumkan perbelanjaan yang sebenar misi mencari MH370, pembangkang sudah mula menjaja dan menabik dada dengan mengatakan jika mereka, Pakatan Rakyat (PR) yang mengetuai pencarian pesawat berikut, mungkin perbelanjaannya lebih murah dari apa yang kerajaan sekarang belanjakan. Puiii! Kaki penipu. 

Ini dah tentu kerja 'Red Bean Army' (RBA) yang digunakan oleh pembangkang untuk menabur fitnah dan membutakan mata rakyat. Tapi, yang muskilnya tu, kerajaan belum lagi mengumumkan jumlah yang telah digunakan bagi menghantar pasukan penyelamat bagi mencari pesawat MH370. Nampaknya, dia orang (Pakatan Haram) yang masuk bakul angkat sendiri. Sendiri mahu cari nama dan mahu jadi hero Hindustan. Dasar pembangkang sial dan haram jadah. Wasallam ~ IBM
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

2 comments:

  1. Pembangkang DAP guna EXCEL Spreadsheet pun tak tahu macam mana nak kos perbelanjaan tu. Kalau Pembangkang DAP kira pun semua nya tipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~gampangKAU,

      Biasalah tu...DAPig dan RBA patut dihapus segera dari negara ini. Mereka ada agenda tersembunyi. Kepada kerajaan, hati-hati...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...