Friday, April 18, 2014

PENCACAI DAPIGS TUDUH KERAJAAN BUNUH KARPAL SINGH? DAH LEBIH NI.....

JUMAAT, 18 APRIL 2014

INI sudah lebih. IBM terkejut bila terbaca di Facebook semalam. Tuduhan ini memang tidak berasas dan melampau. Kalau sedih sekali pun, kenapa menuduh membabi buta dan sebarkan berita yang tak betul ini dilaman sosial seperti Facebook ini. Apa motif sebenanrya si penulis ni? IBM rasa, semua dah baca, tersebar meluas di laman Facebook di mana seorang pengguna Facebook yang kononnya dirinya anak saudara kepada mendiang Karpal Singh mendakwa kemalangan telah dirancangan oleh Kerajaan. Kita memahami saat ini ahli keluarga mendiang pastinya sedih dengan berita yang mengejutkan ini.

Tetapi apabila membuat tuduhan membabi buta seperti ini, ia adalah satu tindakan yang melampau. Apa yang dilaporkan oleh media, kemalangan mungkin berlaku disebabkan kereta mendiang Karpal dipandu laju dan tambahan pula kenderaan itu memiliki rekod kesalahan trafik yang banyak masih belum dibayar. Kenapa kaitkan dengan politik? Jelas sekali, penulis/pemegang akau Facebook yang bernama Anil JS ini mencabar pihak berkuasa untuk melakukan tangkapan ke atas dirinya. Kalau dah siap memfitnah kononnya kemalangan dirancang, memang sesuatu tindakan yang agak berani dan Anil JS perlu ditahan untuk siasatan lanjut. 

Lebih-lebih lagi kes ini melibatkan individu yang berprofil tinggi. Tindakan mengeluarkan kenyataan sedemikian seolah-olah dia mengetahui apa yang berlaku sehingga terjadinya kemalangan tersebut. Kepada pihak yang berwajib, apa lagi tunggu, mulakan siasatan, tangkap manusia sila yang mengelar dirinya Anil JS. IBM yakin, nama itu adalah nama samaran. Manusia seperti ini tidak boleh di beri muka. Nyahkan dia dari negara ini atau sumbatkan ke dalam penjara. Sial punya manusia. Nak rasanya IBM tawarkan ganjaran untuk menampar manusia sial seko ni sebelum dia di sumbat ke penjara.

Mungkinkah ada yang menaja manusia sial seko ini untuk membuat provokasi  terhadap kerajaan bagi menaikkan kemarahan dan kebencian rakyat seolah-olah ianya benar-benar berlaku yang  mana telah dirancang oleh kerajaan. Pembangkang akan buat apa sahaja demi tujuan politik kotor mereka. Isu orang mati pun depa kata salahkan kerajaan. Puuiiii!  ~ IBM
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...