Tuesday, April 22, 2014

CAKAP APA NAK JADI-JADILAH. BILA DISERGAH OLEH ROS TERUS TAK JADI LAWAN. TARIK DIRI....KEH..KEH..KEH!!

SELASA, 22 APRIL 2014
Datuk Seri Anwar Ibrahim menarik diri daripada bertanding jawatan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada pemilihan parti itu yang akan berlangsung akhir bulan ini. Berikutan itu, kerusi Presiden parti berkenaan akan kekal disandang Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang menang tanpa bertanding. Perkara itu diumumkan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP), Datuk Johari Abdul (gambnar kanan) pada sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini, Selasa. Johari berkata, ketua pembangkang menyerahkan surat bagi memaklumkan keputusan beliau menarik diri pada 19 April lalu. Beliau bagaimanapun berkata, Anwar tidak menyatakan punca beliau menarik diri pada pemilihan kali ini. "Selepas melalui beberapa hari yang sukar berikutan kematian Karpal Singh (peguam Anwar), Anwar membuat keputusan tersebut atas nasihat barisan peguamnya untuk fokus terhadap kes beliau.

"Kami tidak mahu Pendaftar Pertubuhan (RoS) dan kerajaan mengambil kesempatan (terhadap keputusan bertanding), oleh itu beliau mengambil keputusan untuk menarik diri," katanya. PKR berdepan risiko dibatalkan pendaftarannya oleh RoS sekiranya Anwar meneruskan hasrat bertanding jawatan Presiden. Pendirian Anwar untuk bertanding sebelum ini menimbulkan persoalan selepas Mahkamah Rayuan memutuskan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu didapati bersalah atas pertuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 7 Mac lalu. Ketika ditanya mengenai jumlah calon bagi jawatan tertinggi yang lain, Johari berkata, tiada calon menarik diri setakat hari ini (Selasa). Pemilihan parti itu akan berlangsung pada 25 April hingga 11 Mei ini.

P/S ~ IBM dah agak dah. Siapa tak kenal dengan sesumpah yang selalu bertukar wajah, cakap putar-belit. Walaupun alasanya takutkan RoS jika dia bertanding, tapi hakikatnya, memang Nuar Brahim nakkan bininya, Kak Wan Jijah terus menerajui PKR kerana dia tahu tali hayatnya tak lama, Penjara Sungai Buloh dan melambai-lambai dia. Lagi pun PKR tu kan depa laki-bini dan anak-beranak punya. Mana boleh kasi pada orang lain. Betui tak? Mula-mula ia-ia benar nak bertanding. Podah! Itu semua wayang dan sendiwara dari Nuar Brahim. Apapun, RoS perhatikan si Nuar ni. Wasallam ~ IBM
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...