Saturday, April 26, 2014

JEFF OOI MAHU KHALID DIPECAT. KHALID MELENTING. INI JAWAPAN BALIK SI KHALID...

SABTU, 26 APRIL 2014
Jelas sekali bahawa Pakatan rakyat  menghadapi krisis yang paling serius di kalangan mereka. Mereka sudah lupa mana kawan mana lawan. Bila silap hetam habis,tidak kira siapa. Mereka langsung tidak mahu berbincang dan duduk semeja untuk berunding bagi menyelesaikan masalah. Hentam menghentam  ni dah jadi kebiasaan bagi mereka. Iniah akibatnya bila rakyat memilih wakil rakyat yang tidak berintigeriti, mementingkan diri sendiri dan langsung tidak mempunyai ciri-ciri seorang wakil rakyat yang berjiwa rakyat. Kita semua dah dengar dan baca apa yang berlaku didalam pentadbiran Pakatan Rakyat di Selangor. Dengan lantang rakan sekutu PKR dari DAP, Jeff Ooi mengkritik pentadbiran Khalid Brahim sebagai Menteri Besar Selangor, sekali gus mendesak supaya Khalid di pecat. Kenyataan beliau seperti di bawah :
INI KENYATAAN JEFF OOI KEPADA KHALID :
[KUALA LUMPUR 24 April - Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor menerima tamparan hebat apabila pemimpin DAP yang menjadi sekutu mereka secara terbuka menyatakan hilang kepercayaan kepada Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ekoran kegagalan menangani isu air. Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi, iaitu salah seorang pemimpin kanan DAP yang rapat dengan Setiausaha Agung belum disahkan, Lim Guan Eng, mahu Abdul Khalid dipecat kerana dakwanya, Menteri Besar Selangor itu memegang jawatan tersebut lebih lama daripada tempoh sepatutnya. Beliau yang berang dengan kegagalan pentadbiran PKR di bawah Abdul Khalid menguruskan isu air sehingga catuan telah berlarutan sejak dua bulan lalu berkata, kejadian seumpama itu tidak pernah berlaku sebelum ini termasuk ketika di zaman Barisan Nasional (BN)].

Ekoran dari kritikan dan desakkan Jeff Ooi, Khalid tampil dengan geram dan menjawab balik akan kenyataan Jeff Ooi tersebut( Seperti bawah). Jawab jangan tak jawab Khalid, kerana korang terkenal dengan menyangkal segala apa juga tuduhan terhadap korang. Dan IBM bagi semangat pada Khalid. Lawan jangan tak lawan. Kan itu moto korang setiap kali PRU atau PRK diadakan. Hahah! lawan je le. IBM bukan nak jadi batu api, tapi seronok tengok Pakatan haram ni berkelahi sesama sendiri. Kepada rakyat Selangor, lagi sekali IBM nak tanya, nak undi PR ke lagi dalam PRU ke-14 nanti?. Fikir-fikiran kerana itu adalah soalan 'cupu emas' dari IBM. Wasallam ~ IBM

KHALID BENGGANG DAN TEMPALAK BALIK JEFF OOI :
[SHAH ALAM 25 April - Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menempelak Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi dengan menyifatkan pemimpin kanan DAP itu tidak mempunyai hak untuk memaksa beliau meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Selangor. Sebaliknya Abdul Khalid yang mula memegang jawatan tersebut sejak tahun 2008 menegaskan, beliau tidak akan melepaskan jawatan itu meskipun wujud desakan daripada pihak yang mahukannya berbuat demikian. "Saya ingat dia tidak ada kuasa meminta saya meletak jawatan Menteri Besar," katanya dengan ringkas kepada pemberita selepas menghadiri Program Mesra Rakyat peringkat daerah Klang di Dewan Hamzah, Majlis Perbandaran Klang (MPK) di sini hari ini].
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...