Friday, June 10, 2011

MBPJ ejen samseng Pakatan Rakyat halau peniaga pasar Sri Damansara

DARI MEJA IBM :

ASSALAMU'ALAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA

Sebagai penduduk yang telah lama menetap di Petaling Jaya ini, IBM merasakan Majlis tempatan yang satu hari dulu di kenali MPPJ, kini telah di naik taraf sebagai sebuah BANDARAYA, banyak berubah dari segi pentadbirannya. Mereka tidak seperti dahulu semasa era pemerintahan Barisan Nasional. Bertolak ansur dan mendengar rintihan rakyat. Tapi kini tidak lagi. Mereka seolah-olah di tarik hidung oleh Kerajaan Negeri Selangor sekarang ini yang di terajui oleh Pakatan Rakyat.

"Kemana kami nak pergi selepas ini,?" - Ravindran Raman Kutty


PETALING JAYA Peniaga di Pasar Sri Damansara hilang punca rezeki apabila diarah berpindah dari bangunan pasar Jalan SD 5/2A berkuatkuasa 31 Julai akan datang.

Rata-rata peniaga terkejut dengan arahan itu dan mahu pihak Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) memberikan jawapan kepada mereka berhubung arahan terbabit yang disifatkan sebagai tidak wajar.

Setiausaha Persatuan Peniaganya, Jackie Tan berkata, tanah di situ sebelum ini adalah milik Land & General Sdn Bhd sebelum ia dijual kepada Isunagasari Sdn Bhd sejak November 2009.

“Sejak tanah itu dijual, sewa gerai kami naik daripada RM250 sebulan kepada RM400 sebulan.

“Kami ditempatkan di sini oleh MBPJ, jadi ke mana kami hendak pergi selepas ini untuk teruskan perniagaan,” katanya.

Menurutnya, rata-rata peniaga pasar di situ sudah berkeluarga dan mempunyai tanggungjawab serta mereka berharap majlis dapat membantu mereka.

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Penduduk Bandar Sri Damansara, Ravindran Raman Kutty berkata, pasar itu menjadi keperluan kepada kira-kira 60,000 penduduk dan pengusaha industri kecil dan sederhana di kawasan.

“Kami lazimnya mendapatkan barangan basah di pasar ini jadi bila ia ditutup penduduk di sini juga susah,” katanya.

Beliau berkata, mesyuarat sudah diadakan tiga minggu lalu bersama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lanjan, Elizabeth Wong dan wakil MBPJ namun sehingga kini masih tiada sebarang jawapan diberikan.

“Kita harap perkara ini diberi perhatian oleh semua pihak kerana penduduk bersetuju dan mahu ia dikekalkan di sini,” katanya.

KOMEN IBM : KERAJAAN PAKATAN RAKYAT DI SELANGOR SUDAH MENAMPAKKAN BELANGNYA. MEREKA MENGUNAKAN EJEN-EJEN MEREKA SEPERTI MAJLIS TEMPATAN UNTUK MENINDAS RAKYAT. RAKYAT SELANGOR HARUS INGAT, PR TELAH BANYAK MENYUSAHKAN RAKYAT DAN LAMBAT LAUN NEGERI SELANGOR AKAN JATUH BANKRUP. MANA DIA RATU VIDEO LUCAH ELIZABETH WONG, APA DIA BUAT..?...TIDO.?..DIA DAH KAYA. APA DIA PEDULI DENGAN RINTIHAN RAKYAT...OLEH ITU WAHAI RAKYAT SELANGOR, KHUSUSNYA PETALING JAYA, FIKIR-FIKIRKAN LAH. PRU KE - 13 NANTI NAK SOKONG PR LAGI KE..?...TEPUK DADA TANYA SENDIRI.....:)

2 comments:

  1. inilah jadinya apabila orang melayu lemah..yang bekerja di MBPJ adalah orang melayu..tapi yang jadi boss orang cina.

    akhirnya melayu jadi kuli pencacai..ikut je cakap cina.

    ReplyDelete
  2. YB Raz : Salam. Betul tu. Saya setuju. Di MBPJ, boss2nya dan staffnya takut pada cina DAPig dan PKR, parti kelentung rakyat. Petaling Jaya tinggal nama sahaja, tidak seperti dahulu semasa di eran BN.

    Bandar Petaling Jya skg ni dah mcm bandar koboi, penuh dgn sticker2 Ah Long, apa MBPJ buat, dia mcm tungul kayu. siapa boss Ah Long?..dah semestinya Cina.....fikirlah sendiri wahai Boss2 MBPJ, jgn jadi lebum di cucuk hidung....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...