Tuesday, June 28, 2011

Khalid Gagap Baling Batu Sembunyi Tangan ??

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

< MB Selangor tidak bertanggungjawab >

SHAH ALAM - Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dianggap sebagai pemimpin yang tidak bertanggungjawab apabila membayangkan tidak akan menghadiri perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai depan sedangkan pada masa yang sama beliau menyeru rakyat negeri ini agar menyertai perhimpunan itu.

Pengerusi Tetap Majlis Belia Malaysia (MBM), Nor Akmal Ibos berkata, Abdul Khalid sebenarnya takut ditangkap pihak berkuasa jika menyertainya kerana sedar perhimpunan haram itu menyalahi undang-undang negara.

"Abdul Khalid sanggup memperjudikan nasib rakyat negeri ini apabila mendakwa ia bukanlah satu perhimpunan haram dan tidak ada sesiapa akan ditangkap pihak berkuasa bagi merayu kehadiran rakyat pada perhimpunan itu.

''Rakyat biasa mungkin akan ditangkap oleh pihak berkuasa jika mereka menyertai perhimpunan haram itu sedangkan Abdul Khalid terus berkuasa sebagai Menteri Besar," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau mengulas laporan Utusan Malaysia hari ini yang memetik Abdul Khalid sebagai berkata, beliau membayangkan tidak akan hadir menyertai perhimpunan yang diketuai oleh bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia, Datuk S. Ambiga itu.

Abdul Khalid berkata, adalah tidak adil sekiranya beliau perlu mengetepikan tugasan sebagai pemimpin negeri hanya untuk menyertai perhimpunan tersebut.

Nor Akmal menyeru agar pihak berkuasa mengambil tindakan tegas kepada mana-mana pihak yang menganjurkan perhimpunan haram kerana ia adalah satu budaya negatif yang mengganggu ketenteraman awam.

''Tidak kira siapa pun penganjurnya, pihak berkuasa perlu mengambil tindakan tegas kepada mereka yang cuba menggerakkan budaya perhimpunan haram di negara ini," katanya.

Ahli Majlis Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Wan Indra Putra Ahmad berkata, kenyataan Abdul Khalid itu jelas bercanggah dengan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali yang merupakan 'individu di sebalik tabir' bagi menjayakan perhimpunan itu.

''Abdul Khalid sedar bahawa Azmin bersungguh-sungguh mahu semua pihak termasuk pemimpin pembangkang terlibat dalam perhimpunan itu dan sebab itulah beliau (Abdul Khalid) tidak mahu hadir.

''Ini kerana, Abdul Khalid sememangnya sudah lama bimbang Azmin akan menggugat kedudukannya sebagai Menteri Besar memandangkan hubungan rapat Azmin dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim (Penasihat PKR)," jelasnya.

MEMANG TAK LAYAK LANGSUNG SI KHALID GAGAP NI JADI MENTERI BESAR SELANGOR. KEPADA RAKYAT SELANGOR, SAYA INGIN MENYERU ANDA SEMUA, MARI KITA HUMBANKAN SI KHALID GAGAP NI NEGERI SELANGOR.
APA ANDA PERLU BUAT..?...TOLAK PKR DAN PAKATAN RAKYAT DI PRU KE -13 NANTI. BERI MANDAT KEPADA BN/UMNO UNTUK TERUS MENERAJUI NEGERI SELANGOR - IBM

2 comments:

  1. Salam sahabat,
    Khalid ni belum kena sergah dah gagap, agaknya macam mana kalau kena jerkah dengan polis yang jalankan soal siasat?

    ReplyDelete
  2. W'kumusallam bro. Apa lagi...tergagap-gagap le dia tu..silap haribulan terkencing dlm seluar....hehehe...bodoh punya Menteri Besar..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...