Wednesday, June 8, 2011

Pak Lebai Hadi kata tak nak jadi PM ??

DARI MEJA IBM :

ASSALAMU'ALAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA

Inilah muka-muka penyamun dari Pas yang beria-ia nak tawan Putrajaya

Dua tiga hari ini kita dapati di beberapa akhbar yang popular menyiarkan kenyataan Presiden Pas DS Hj Abdul Hadi Awang bahawa beliau tidak berminat nak jadi Perdana Menteri. Meluat dan menyampah bila membacanya. IBM rasa nak muntah. Siapa Hj Hadi ni..?..Ulama tersuhur..?. IBM bukan dengki atau apa, cuma nak ingatkan Hj Hadi, cermin-cerminkah diri tu dahulu atau pastikan Pakatan Rakyat dapat merampas kuasa dari Barisan Nasional (BN) di PRU ke - 13 nanti.

Kalau ulama seperti Hj Hadi ini menjadi Perdana Menteri Malaysia, habislah negara ini. Yang untungnya DAPig. Mereka macam kura-kura. Berjalan perlahan-lahan dan akhirnya kemenangan akan berpihak kepada mereka. Sekarang ini pun jarum mereka sudah merusuk kedalam badan pemimpin-peminpin Pas. Pas seolah-olah kaku, seperti kena santau, mengikut arahan yang telah di susun rapi oleh DAPig, seolah-0lah seperti 'Lembu' dicucuk hidungnya.

Mari kita baca petikan dari beberapa akhbar tempatan akan kenyataan Hj Abdul Awang.

Dari Sinar harian (08 Jun 2011) :
Tajuk : Abdul Hadi tidak mahu jadi PM.
"Pas mahu dasar berkebajikan. Perjuangan saya hanyalah untuk selamatkan Malaysia dengan mendahulukan perkara diterima dan dihormati masyarakat majmuk."

Dari Malaysia Kini (08 Jun 2011) :
Tajuk :Hadi Tak mahu jawatan PM jika Pakatan Menang.
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, "saya tidak mahukan jawatan Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat berjaya menumbangkan BN pada pilihan raya umum ke-13 akan datang.

Inilah yang dikatakan MULUT KATA TAK MAHU, TAPI HATI KATA MAHU. Ayat seperti ini selalunya terselit di hati seorang ulama yang tamakkan jawatan sehingga mengenepikan perjuangan asalnya yang ingin mengujudkan negara Islam, tapi bertukar memperjuangkan negara kebajikan. Kalau nak memperjuangkan negara kebajikan, UMNO/BN pun sekarang ini mengamalkan pemerintahan negara kebajikan. Oleh itu, negara kebajikan yang seperti mana yang Pas nak perjuangkan..?

Bagaimanapun IBM merasakan impian Hj Hadi dan sekutunya untuk menawan Putrajaya akan berkubur, tidak akan kesampaian. Siapa-siapa setuju dengan pendapat IBM..??

2 comments:

  1. Saudara IBM,
    Biasa lah kalau orang bernafsu besar, tak berani nak declare kehendak hati. Sama macam orang nak kawin dua, tapi takut nak cakap dengan anak bini, last-last makan luar. Dia orang tak kisah, pasal logo halal dia orang tak sama dengan logo halal kita.

    ReplyDelete
  2. enalrahim : Salam. Betul tu. Saya setuju dgn pendapat Tuan. Memang juak-juak Pas ni bernafsu besar. Sanggup gadai maruah bangsa dan agama demi mengejar cita2 mereka. Menghalalkan yg haram. Yang untungnnya DAPig....memang dasar pengkhianat bangsa dan agama.

    Pas memang parti HAMPEHH...!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...