Thursday, June 30, 2011

Khalid gagap membazirkan duit rakyat, bantu 'BERSIH'

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAH UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

< Berbelanja RM15,000 Menerbitkan Riasalah Untuk Bersih >

Ini yang mereka katakan untuk menubuh 'negara berkebajikan'? Guna duit kerajaan negeri (duit rakyat) bagi membantu kumpulan haram Bersih untuk berdemostrasi. Inilah cara mereka berbelanja. Apalah nasib rakyat negeri Selangor mempunyai seorang Menteri Besar yang banggap, bodoh, bongkak, tak tahu apa nak sebut lagi.

Sanggup membelanjakan RM15k bagi menerbit risalah berkaitan gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 2.0. Dan dia juga sanggup merancuni hati dan menyuruh rakyat Selangor untuk turun berdemo pada 9 Julai ini. Menteri Besar apa dia ni?

Bagi pandangan saya, ini jelas bahawa kerajaan negeri Selangor yang di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat (PR) dan komponen-komponennya adalah penaja dan dalang di balik perhimpunan haram ini. Dan saya juga tidak terkejut kalau kerajaan negeri Selangor terbabit dengan perlibatan PSM untuk menghidupkan kembali ideologi yang berunsurkan komunis.

Mereka kata Bersih memperjuangkan demokrasi supaya rakyat dapat bersuara dalam keadaan aman dalam usaha membangunkan bukan menjahanam negara.

Apa le punya statement ni. Hanya orang yang bodoh seperti si Khalid gagap ni sahaja yang percaya dan itulah sebab dia pula ingin memperbodoh-bodohkan rakyat Selangor.

Saya sempat minta komen dari rakan-rakan cina semasa saya mengambil anak saya di Sekolah hari ini. Komen mereka : "Dah tiba masanya Umno/BN ambil kembali negeri Selangor. Dan itu Menteri Besar, Khalid, kita mesti buang dia. Dia sudah banyak susahkan rakyat, PKR, PAS, DAP langsung tak boleh pakai. Sultan pun dia orang lawan....apa lagi dia orang mahu."..?..lebih kurang begitulah rintihan mereka.


2 comments:

  1. Salam. Kalau melalui demonstrasi jalanan nak perjuangkan demokrasi, itu bukan demokrasi tapi tu REFORBASI.

    ReplyDelete
  2. W'kumusallam bro. Betul tu. Sebab terlalu byk makan nasi basi le yg menyebabkan si Khalid ni semangkin gagap...dan x betul...hehehe..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...