Wednesday, June 22, 2011

'POLIGAMI' dapat insentif ?..jom kita ke Kelate..

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Untung suami-suami di Kelantan. Ekoran Kerajaan Kelantan bercadang beri imbuhan khas kepada suami yang tidak sembunyikan perkahwinan lebih dari satu. Ini bermakna Kerajaan negeri mengalakkan rakyatnya berkahwin lebih dari satu. Kalau ini betul-betul dapat di laksankan, bukan omong-omong kosong dari Kerajaan negeri Kelantan, IBM rasa ramai yang tampil membuat pengakuan bahawa mereka telah "Berpoligami'. Kemungkinan mereka telah berkahwin di sempadan Siam (Thailand).

Apapun insentif ini masih di peringkat cadangan dan jika dipersetujui mungkin si suami sebagai ketua rumah akan mendapatnya, Begitulah mengikut sumber dari Kerajaan Kelantan.
Perkara ini telah di usulkan di Persidangan Dewan Undangan (DUN) Kelantan di Kota Darul Naim semalam.

Bagi pandangan IBM, elok jugalah tu. Maklumlah negeri Kelantan adalah di antara negeri yang akan melaksanakan Kerajaan BERKEBAJIKAN. maka segala janji harus di tunaikan. Kalau tidak para suami akan memerontak. Boleh ke Pas melaksanakannya ?

IBM sempat bertanya dengan beberapa kawan-kawan dari Kelate. Rata-rata mengatakan ianya tidak akan terjadi. Pas memang pandai buat janji, tapi tidak menunaikanya. Jesteru kata mereka, buat apa nak pening-peningkan kepala, 'Berpoligami' mendatangkan banyak masalah , Lebih baik pasang satu dan jaga isteri dan anak-anak baik-baik.

Mereka kata, bukan anti berpoligami, tapi tanya diri kita dulu adakah kita sudah bersedia untk berpoligami. Jangan ikutkan nafsu semata-mata. Kepada yang ada hati nak berpoligami, fikir-fikirkan masak-masak, jangan ianya menjadi satu beban kepada anda. IBM pun bukan anti berpoligami, tapi biarlah bila kita benar-benar sudah bersedia.

P/S Kepada Kerajaan Negeri Kelantan, jangan hangat2 tahi ayam. Kalau jadi kotakan. Rakyat sedang menilai, silap hari bulan bye, bye to Kelantan - IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...