Monday, June 20, 2011

Ketua Pembangkang Yang Bangang, Cuba Ugut PM

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Anwar - " Datuk Seri, biak pi kami berdemo, bukannya ada kacau bilau pun."
Najib - " Ops...tak boleh, you all dah lebih ni. Nanti I gunakan akta ISA jangan pulak marah."

SHAH ALAM - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi kata satu dua kepada kerajaan, khususnya kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya berjanji dan memberi jaminan untuk mengadakan pilihan raya yang lebih telus. Jika ini berlaku, beliau sendiri akan mengarahkan untuk membatalkan "perhimpunan Bersih 2.0 ".

Katanya, pihaknya seboleh-boleh tidak mahu mengadakan perhimpunan itu tetapi kerana sistem pilihan raya di negara ini masih belum memperlihatkan ketelusan, ia perlu diadakan. Dalam pada itu, beliau mengaku, jika diteruskan juga perhimpunan tersebut akan menyusahkan rakyat, jalan -jalan di sekitar Bandaraya akan sesak sehingga beliau sendiri akan menaiki motosikal untuk sampai ke perhimpunan tersebut.

Dan, Anwar begitu optimis bahawa PR (Pakatan Rakyat) hanya memerlukan lima peratus sokongan sahaja untuk mengubah landskap politik di negara ini, seterusnya mengambil alih Putrajaya dari tangan BN.

Komen IBM : Senangnya Anwar bercakap. Seolah-olah itu adalah satu ugutan kepada PM kita. Di harap kerajaan tindak tunduk dengan ugutan mereka. Kita memerintah, apa nak takut. Tangkap saja ketua-ketua penganjur tu termasuk Anwar Sekali. Memang Anwar ni pengkhianat bangsa dan Tanah Air.

2 comments:

  1. Salam bro. Al Jub ni memang dah jadi bodoh sebab selalu sangat membontot. Kalau PRU tak telus, awat sampai 5 negeri jatuh ke tangan pembangkang???? Bodoh melantun-lantun.

    ReplyDelete
  2. Wake UP! : Salam. Betul tu. Saya setuju dgn pandangan bro. Tapi dik kerana tamak dan kerana di gasak oleh DAPig depan belakang, mereka2 ni terpaksa buat juga.

    Soal menang di 5 negeri yg mereka perintah tu x penting lagi. Mereka tamak kuasa, sanggup berbuat apa saja asalkan dpt berkuasa. Ini bermakna edologi komunis telah di resap ke dalam jiwa mereka oleh DAPig, baik Pas begitu juga PKR....memang bodoh..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...