Saturday, December 17, 2011

BALKIS KEMBALI AKTIF, KHALID GAGAP BENGANG HABIS!!

KETIKA itu kerajaan negeri Selangor telah berubah tangan. Pakatan Rakyat mengambil alih pucut pimpinan kerajaan negeri dari Barisan Nasional (BN). Menteri Besarnya, Khalid Ibrahim @Khalid gaagap sudah mula menunjukkan taringnya dalam mencampuri pembuburan dan pemindahan wang BALKIS dan terus membuat laporan polis.

Pemindahan dana pertubuhan BALKIS sebanyak RM9.9 juta meragukan Khalid gagap dan ada unsur-unsur pecah amanah, katanya. Kerajaan Baru Negeri Selangor akan buat laporan polis berhubung pembubaran dan pemindahan wang tersebut yang kononnya tidak mengikut peraturan pertubuhan. Dana tersebut telah dipindahkan kepada sebuah badan amal lain, iaitu kepada BAKTI.
Dana berkenaan ialah sumbangan anak-anak syarikat kerajaan negeri kepada Balkis untuk menjalankan program kebajikan dan kemasyarakatan seperti Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) yang menyumbang sebanyak RM268,862 pada 2007, manakala Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) sebanyak RM590,379 di antara 2006 dan 2007. Sementara itu, bekas Yang Dipertua Balkis (Gambar), Datin Zahrah Kecik ketika dihubungi enggan memberikan sebarang komen berhubung kenyataan Abdul Khalid ketika itu kerana tidak mahu isu itu terus berpanjangan.

Ekoran dari laporan yang dibuat oleh si khalid gagap, maka Pendaftaran Pertubuhan (ROS) membatalkan Balkis yang didakwa menyalahkan dunakan dananya pada tahun 2009. Berita yang mengembira, semalam , Mahkamah mengarahkan agar Badan Kebajikan Isteri Rakyat Wakil Rakyat Selangor (Balkis) kembali bergerak. Maka, IBM dapat rasakan berita ini tidak menyenangkan hati Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Sudah tentu dia akan berbuat sesuatu agar BALKIS tidak akan aktif semula. Kerana apa?..hehehe..agaknya kerana Isteri beliau tidak di lantik jadi Yang dipertua pertubuhan tersebut. agaknya le. Apapun, kita tunggu cerita selanjutnya. Dan IBM tak lupa mengucapkan tahniah kepada Puan Zaharah Kecik di atas perkabaran yang mengembirakan itu. Khalid akan terus tergagap dan gagap, bengkak dan sakit hati. Dendamnya pada Khir Toyo belum tertebus.



Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...