Wednesday, December 21, 2011

Hasan Ali Tolak Negara Perpaduan. PAS Bila Nak Sedo Diri Lagi???


MEMANG IBM dah tahu lama. Semua orang tahu. Dalam Pas mesti ada yang tk setuju dengan konsep 'negara berkebajikan' yang diperkenalkan oleh parti itu. Konsep tersebut menjurus kepada ingin ambik hati Pas terhadap rakan kongsinya dalam Pakatan iatu DAP dan PKR.


Datuk Dr Hasan Ali tahu, Pas sudah lari dari landasan perjuangan mereka yang sebenar. Lama dah dia tahu. Oleh kerana tamakkan kuasa dan dendam terhadap Umno, Pas sanggup bersekongkol dengan DAP dan PKR. IBM setuju dengan apa yang Datuk Dr Hasan Ali katakankan. 

Pas harus meletakkan semula ke landasan perjuangan asal mereka iaitu mendirikan sebuah negara Islam dengan cara memertabatkan agama Islam. Pas akan terpadaya, dan akan dipinggirkan oleh DAP dan PKR sekirannya Pakatan berkuasa. Percayalah kata-kata IBM ni. Hanya kerana nak dapatkan undi orang melayu, maka DAP dan PKR terpaksa berbaik-baik dengan Pas.

Tapi....kenapa pemimpin-pemimpin Pas tidak sedar dan buat pekak je? Dalam hal ini, hanya Datuk Dr Hasan Ali saja yang bersungguh untuk menyatukan orang-orang melayu antara Pas dan Umno. Beliau juga cuba menjauhkan Pas dari cengkaman DAP dan PKR. Oleh itu, wahai pemimpin-pemimpin Pas, korang semua fikirkanlah. Korang ada otak, bukan 'hotak', maka gunakanlah otak tu dengan betul. Jangan menyesal di kemudian hari. Ikhlas dari penulis.

PAS ITU PARTI, ISLAM ITU AGAMA. PAS BUKAN PARTI ISLAM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...