Monday, December 26, 2011

PAS Sokong Kristian. Rupa-rupanya Mereka serupa. HAMPEHHHHH!!

BIASA LE PAS. Siapa tak kenal Pas. Benda yang tak ada kaitan dan kena-mengena dengan depa pun mereka nak menyibuk. Tak habis-habis menyibuk. Dah tak ada kerja lain depa ni. IBM nak tanya le sikit, Pas ni betui beno ke, warak bebeno ke?. Yang Pas nak menyibuk dan kutuk serangan ke atas gereja dan masyarakat Kristian di Nigeria tu kenapa?.
Apa kaitan Pas dengan kristian?

Patut le semasa isu hangat apabila JAIS menyerbu ke atas sebuah Gereja di Damansara utama baru-baru ni, Pas le yang melenting kerana penglibatan salah seorang pemimpinnya. Semua orang tahu siapa pemimpin Pas tu. Hebat orangnya. Bermacam-macam kecaman yang dilamparkan Pas dan Pakatan Rakyat di Selangor terhadap JAIS yang menjalankan tugas mereka setelah mendapat maklumat orang ramai bahawa beberapa orang umat Islam akan di kristiankan.

Orang yang paling melenting ialah Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor III, Khalid Samad atau dikenali dengan 'Khalid Gereja'. Katanya tindakan seumpama itu adalah tidak wajar dan yang bertanggungjawab mesti jelaskan kepada Pas pusat. Katanya lagi, Pas sentiasa berpegang teguh kepada prinsip bahawa rumah-rumah ibadat dari pelbagai agama adalah perlu dihormati. Itulah cakap-cakap orang gereja seperti Khalid Gereja ni. 

Yang paling syoknya tu, Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim atau di kenali dengan si Khalid 'gagap' terus menghubungi Paderi kanan DUMC, Pastor Daniel Ho, memohon maaf, menyembah dan merasa kesal dengan insiden seumpama itu. Apa le punya banggangnya Menteri Besar Selangor seko ni. Mana maruah orang Islam, terutamanya JAIS yang menjalankan tugasa harian mereka. Kenapa harus di pertikaikan tugas mereka? Isu gereja DUMC ni IBM rasa masih belum selesai. Pihak-pihak Kristian masih lagi belum berpuas hati.

Bila di kenang, di ingat perangai orang-orang Pas ni, itulah sebabnya bangsa-bangsa lain tidak lagi menghormati dan memperlekehkan agama kita, agama Islam. Pas sebenonya tidak bersungguh memperjuangkan agama Islam, tapi melebihi politik dari segala-galanya. Oleh itu, pemimpin-pemimpin  Pas janganlah keruhkan lagi keadaan, jangan le nak cuba-cuba nak jadi hero. Masalah dalaman parti kamu pun 'berserabut' sejak kebelakang ni, jangan le pulak nak menyebuk hal negara orang. 

Biarkanlah Kristian di Nigeria dengan masalah mereka. Sepatutnya korang membantu kerajaan ataupun JAIS bagi membenteras masalah ramai umat Islam yang telah di kristian oleh orang-orng kristian. IBM pun rasa hairan, kenapakah Kristian menganggu dan menjadikan umat Islam sebagai 'target' mereka untuk menjadi penganut mereka?..kenapa tidak bangsa lain. Mereka berkempen rumah ke rumah bagi usaha mengkristian umat Islam. Pas ada sedo ke akan hal ini?. Oleh itu, sedarlah sikit. kenapa le korang nak sibuk-sibuk tentang kristian di Nigeria tu, apa yang korang dapat?, seperti kata perpatah, 'kuman di seberang lautan  nampak. gajah di  pelupuk mata tak nampak', ops, sengaja buat tak nampak kot. Kan Pas banyak helahnya. HAMPEHHHHH le korang ni. Pas memang HAMPEHHHHH!!!.

BENARKAH PAS PARTI ISLAM DAN MEMPERJUANGKAN AGAMA ISLAM? JAWAPANYA DI TANGAN ANDA SEMUA.






Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...