Friday, December 30, 2011

Luis Suarez (Liverpool) Kena Ban Lagi....


Assalamualaikum salam sejahtera salam 1 Malaysia dan salam Jumaat kepada anda semua. Jom kita sembang-sembang pasal bola pulak. Asyik cerita politik je, boring jugak kan. Lagi pun hari inikan hari Jumaat, penghulu segala hari. Elok le kita larikan diri kita sikit dari cerita2 yang boleh menguris hati orang, hehehe..maksud IBM mengumpat dan sebagainya lah.

LIVERPOOL DI RENDUNG MALANG :

Liverpool akan melalui hari-hari getir tanpa Luis Suarez hampir separuh daripada baki permainan mereka musim ini selepas dia telah di ban dengan pengharaman FA yang lain.

Penyerang Uruguay akan terlepas Barclays Premier League Jumaat ini iaitu pertembungan di Anfield dengan Newcastle selepas dia mengaku bertanggungjawab ke atas salah laku. Dalam gambar dia membuat isyarat lucah kepada peminat Fulham berikutan kekalahan 1-0 di Craven Cottage pada 5 Disember.

Ia adalah tamparan buruk untuk Liverpool dan Suarez, yang juga dikenakan denda £ 20,000, memandangkan bahawa dia menerima pengharaman lapan permainan Selasa lepas
[berita terdahulu] setelah didapati bersalah oleh suruhanjaya bebas yang terdiri daripada kaum menyalahgunakan pertahanan Manchester United, Patrice Evra.


Suatu kenyataan FA membaca: Luis Suarez akan memulakan penggantungan satu perlawanan berkuat kuasa serta-merta selepas dia mengakui caj FA salah laku berhubung dengan permainan yang sama.

'Suarez juga didenda £ 20,000 dan memberi amaran kepada tingkah laku masa depan berikutan tanda beliau yang dibuat ke arah peminat Fulham pada akhir perlawanan.'

Walaupun terdapat bantahan di kalangan penyokong-penyokong yang terus percaya Suarez adalah seorang mangsa, Liverpool telah mengambil pengharaman terkini ini tanpa membuat sebarang komen. 
p/s : Aduh, kena lagi. Dah le 7 kali Liverpool kena palang yang mengakibatkan 7 kali Liverpool seri. Memang nasib malang le Liverpool ni. But, don worry, 'You'll Never Walk Alone". Ikhlas dari peminat setia mu - IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...