Sunday, December 18, 2011

Anwar Terdesak, Tun M Di Fitnah...



ANWAR hari-hari menghitung hari. Al-maklumlah masanya kian hampir dan dia tahu masa baginya begitu suntuk kerana panggilan ke Sungai Buloh bagaikan mengamit-gamit memanggilnya. Kini, beliau nekat untuk mengheret sama orang yang telah banyak menyusuhkan dia hingga dia terpesok dan merengkok ke dalam penjara. 


Dia sanggup berbohong. Baginya berbohong sudah menjadi asam garam dalam hidupnya. Dia tak kesah dan tak pernah kenal erti apa itu dosa dik kerana berbohong. Anwar sangggup buat apa saja. Jestru, sebelum disumbat ke dalam penjara, beliau terus berbohong dan menabur fitnah terhadap mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir, kononnya, Tun Mahathir telah menulis surat kepada Bank dunia untuk meminjam wang bagi menyelesaikan krisis kewangan yang melanda dunia pada tahun 1999.
Pada hal, mengikut cerita yang sebenar, Anwarlah yang beria-ia hendak meminjam wang tersebut dari Tabung kewangan antarabangsa (IMF) dan Bank Dunia, tapi Tun Mahathir tidak bersetuju. Itu yang membuat Anwar begitu marah kepada Tun Mahathir. Sebenarnya cerita ni dah lapuk, tapi, oleh kerana Anwar sudah begitu terdesak, beliau tahu beliau akan kalah di perbicaraan kes liwat ll ke atas pembantunya, Saiful, maka semasa beliau berceramah, dia mengambil kesempatan memburuk-burukan nama Tun Dr Mahathir dan menabur fitnah terhadap mantan Perdana Menteri.


Tapi, sudah terlambat Anwar. Orang tahu kamu berbohong lagi. Berceramahlah kamu, taburlah fitnah banyak-banyak. Tuhan itu maha adil. Bala akan menimpa kamu bila-bila masa sahaja. Dan, kini pun sudah nampak tanda-tanda bahawa kemurkaan Allah swt terhadap kamu. Jangan kamu tambahkan lagi dosa yang telah kamu lakukan. Usia pun sudah lanjut. Rumah kata pergi, kubur kata mari. Bertaubatlah kamu Anwar. Masih ada masa. Belum terlambat lagi.

ANWAR IBRAHIM HARUS BERTAUBAT
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...