Monday, December 19, 2011

Pok Nik Kata "BR1M" Adalah Bantuan Berbau Politik!!


BAGI salah, tak bagi salah. Sudah mula kedengaraan di mana-mana, di bandar-bandar, di ceruk kampung-kampung, di kedai kopi, restoran dan entah dimanan lagi, rakyat bercakap tentang BR1M. Ada yang dah hantar borang, dan masih ramai lagi yang belum hantar. Ada yang berterima kasih kepada kerajaan dan tidak kurangnya yang mempertikaikan keikhlasan kerajaan untuk membantu rakyatnya yang berpendapatan rendah.


Cakap-cakap dan luahan dari golongan yang tidak puas hati, mirip kepada luahan yang dibuat oleh pembangkang. Memang tidak dinafikan pembangkang banyak memainkan peranaan menghasut rakyat supaya tidak mengambil wang bantuan RM500 yang diluluskan semasa pembentangan bajet 2012 oleh Ds Najib, Perdana Menteri kita.

Mengikut kata depa, bantuan seperti itu diluluskan hanya semata-mata nak mengambil hati rakyat, maklumlah PRU ke-13 sudah kian hampir dan ianya adalah umpan politik. Memang bodoh statement yang depa buat dan bagi IBM otak depa tu beku dan kuning. Semua yang kerajaan buat salah belaka. Perasaan dengki depa dengan apa yang kerajaan buat untuk rakyat tidak habis disitu, malah di bawa ke ceramah-ceramah politik depa di pelusuk kampung dan desa.

Contohnya di Kelantan. Semalam Menteri Besarnya, Nik Aziz Nik Mat atau lebih senang di panggil Pok Nik, didalam satu majlis, menyeru rakyat Kelantan supaya mengisi borang BR1M. Depa bagi kita ambik, katanya, dan dari situ depa boleh lihat sejauh mana kejujuran dan kesungguhan kerajaan membantu rakyatnya dengan tidak mengira bulu, bangsa dan agama. Ehhhh...bila pulak kerajaan menghadkan bantuan tersebut kepada sebelah pihak je??

Apalah bingainya pemimpin-pemimpin pembangkang ni. Sepatutnya orang yang bertaraf ulama (ulama semak) seperti Pok Nik memberitahu pada rakyat kelantan supaya merasa bersyukur dan berterima kasih kepada kerajaan pusat di atas bantuan tersebut. Kan apa, Pok Nik sendiri tahu bahawa kerajaan negeri tak mampu untuk memberi bantuan seperti itu. Bila lah lagi pembangkang, terutamanya Pas berterima kasih kepada kerajaan di atas segala bantuan yang telah diberi oleh kerajaan pusat.


Kalau nak tahu, itulah sebenarnya wajah Pembangkang seperti Pas ini. Kepada Pok Nik, cepat-cepatlah ajar dan didik anak-anak buah tu supaya tahu melafaskan perkataan 'terima kasih'.....WA

MENOLONG PUAK-PUAK PAS NI ADALAH SEPERTI MELEPASKAN ANJING TERSEPIT.

2 comments:

  1. Jika pembangkang berkata BRIM adalah bantuan produk poltik yang ditaja oleh BN , Pok Nik tak pelu gusar, berpakat dan bersembanglah diantara kamu di Kelantan , buat lah pula di negeri naungan PAS. cari duit buat perkara yang sama dan namakan Bantuan Duit Beli Undi Pas Kelantan (BDBUpasK).

    APamacam ???

    ReplyDelete
  2. Salam amnitpg,

    Seperti apa yg saya tulis di artikel di atas. Pas mahan tahu berterima kasih. Apa saja yg dibantu oleh kerajaan pusat utk negeri Kelantan, semunya di pandang serong.

    Kalau nk harap Pok Nik cari duit dan bantu rakyat kelantan sebagaimana kerajaan buat, kiamat dunia pun belum tentu dpt bantu. Tapi, cari duit utk kempen dan beli undi, Pas memang pakar....memang Pas Parti agama sesat......

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...