Saturday, December 18, 2010

Ekoran Kena Gantung : 3 Ekor Berok Ni Masih Tak Puas Hati.!!

ANWAR

Apco Kebal, Bagi Tidak Boleh Disentuh Langsung : rungut Anwar.....

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempersoalkan sikap Kerajaan Barisan Nasional (BN) yang didakwa seolah-olah tidak membenarkan mana-mana pihak menyentuh sebarang isu yang membabitkan Apco Worldwide Bhd (Apco) di negara ini yang dikatakan mempunyai kaitan dengan Israel.
Menurutnya, perkara ini menjadi persoalan kerana Apco yang ada kaitan kerajaan di bawah pimpinan Barisan Nasional (BN) tidak boleh disentuh dan seperti memounyai kekebalan atau dijaga pihak tertentu. Ekoran isu tersebut Anwar di gantung selama 6 bulan oleh Parlimen.
"Siapa mereka ini (Apco).? Dewa kayangankah sampai tidak boleh di sentuh?.Mengapa Apco dianggap begitu berkuasa.?


AZMIN
Ternyata Ada Motif politik : mencelah pula Azmin.....

Katanya, PKR dan Pakatan Rakyat (PR) berpendapat bahawa tindakan penggantungan itu adalah tindakan yang bermotifkan politik dan bertujuan mengurangkan suara PR di Dewan Rakyat.
"Ini tamparan kepada pembangunan demokarasi dan keluhuran undang-undang di negara ini.
"Demokrasi terancam dalam negara akibat pemerintah yang tidak punya hasrat untuk mengubah dan tidak mahu mengangkat keadilan serta kebenaran," katanya.

KARPAL

Tindakan Tidak Sah : Kata Karpal. Keputusan Speaker Bertentengan Peruntukan Perlembagaan Persekutuan.....

Ahli Parlimen Bukit Gelugur, Karpal Singh pula berkata, penggantungan empat Ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) termasuk beliau sendiri, sebagaimana yang diputuskan Dewan Rakyat kelmarin adalah tidak sah. Karpal yang juga Pengerusi DAP Kebangsaan berkata, usul yang diluluskan itu secara langsung melarang beliau dan tiga lagi Ahli Parlimen lain daripada menjalankan tugas sebagai wakil rakyat.
Katanya,tindakan itu dilihat sebagai pencabulan hak kerana Parlimen hanya boleh menggantung mereka daripada menghadiri sidang Parlimen dan bukan daripada menjalankan tugas sebagai Ahli Parlimen. Berikutan dengan itu, Kapal berkata, PR sudah membuat keputusan untuk menyaman Speaker, Tan Sri Pandika Amin Mulia dan Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz.

# IBM : Hairan dan ajaib. Selaku ahli politik yg telah lama berkecempung di arena politik, dan menjadi ahli Parlimen, mustahil mereka2 ni dari Pakatan Rakayat (PR) tak tahu undang2 semasa berbahas. Apa mereka ingat Parlimen kita ni macam rojak, macam Parlimen kangroo yang mereka heboh2kan..?....dan ada hati pulak nak saman Tuan Speaker....kepada Karpal Singh, bertaubatlah, ajak Anwar, Azmin tu sekali.....memang Pakatan rakyat ni menyusahkan, mereka bukanlah sebuah parti pembangkang yg betul2 ingin membela rakyat, malah menyusahkan rakyat...memang bangang, bodoh, kurang ajar mereka2 semua ni..!!


2 comments:

  1. Apabila si homo menceritakan perihal 'straight'
    apabila si lumpuh berceira peihal berjoging
    apabila si kafirun bercerita paswal AMANU....

    Maka seperti menyanyi lagu 'country' dalam lenggok lagu asli!!!

    Jahanamlah dengan lakonan penuh auta oleh B A B I!!!!

    ReplyDelete
  2. Memang dia dilahirkan untuk menjadi pelakun terbaik...kata Wan Azizah, "Dia anugerah tuhan."...geli dengar....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...