Friday, December 17, 2010

KOLEKSI DARI MUTIARA KATA


"Seorang anak kecil berumur lima tahun sambil tertawa dan berkata, "Cinta adalah ayahku, dan cinta adalah ibuku. Hanya ayah dan ibuku yang mengetahui berkaitan cinta."

"Pendidikan dimulai daripada pangkuan ibu, dan setiap kata yang diucapkan dalam jarak dengar anak-anak kecil cenderung membentuk wataknya."

"Kekelaman tidak dapat menyingkirkan kekelaman. Hanya kehidupan yang dapat berbuat demekian. Kebencian tidak dapat menyingkirkan kebencian. Hanya cinta yang mungkin melakukannya."

"Kasih meminjamkan penglihatan yang indah ke mata, dan pendengaran yang indah ke telinga, penglihatan dan pendengaran jadi bersinar kerana wujudnya kasih."

"Tidak ada lebih indah daripada hari-hari yang dihiasi cinta. Tidak ada yang lebih menyakitkan daripada malam-malam yang penuh ketakutan, kerana ditinggalkan cinta."

"Cinta pertama adalah pengalaman paling indah bagi semua manusia. Cinta pertama penuh keindahan, dunia baru yang memenuhi seluruh sisi-sisi kalbu, memenuhi dunia dengan pelangi warna-warni, sehingga dapat melupakan segala derita kehidupan."

"Ikrar sebuah cinta selalu disertai oleh pengorbanan kerana tanpa pengorbanan cinta kehilangan makna dan keindahannya."

# IBM : Mutiara kata ini hanyalah untuk coretan dan pendoman untuk kita semua. Ibaratkan lah ia sebagai santapan minda kita. Selamat membaca...!

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...