Sunday, December 12, 2010

Qatar Bersedia Untuk Piala Dunia 2022

Stadium Al-Rayyan
Stadium Al-Wakrah
Stadium Al-Khor
Stadium Umm Slal


INFO DUNIA SUKAN

Stadium Mesra Alam Digunakan Dalam Pertandingan Itu.

Qatar menjadi negara Arab pertama yang diberikan penghormatan untuk menganjurkan pertandingan bolasepak Piala Dunia FIFA pada 2022.

Kesunggguhan persiapan yang dijalankan negara itu membuktikan kesungguhan untuk menganjurkannya, dengan peruntukan sebanyak AS$60 billion (RM188 billion) termasuk untuk membina sembilan stadium mesra alam dan menarik taraf tiga stadium sedia ada.

Kesemua 12 stadium bolasepak itu akan menggunakan tenaga cahaya matahari bagi menyediakan persekitaran yang nyaman dan sejuk untuk pemain dan peminat dengan menukarkan tenaga solar kepada tenaga elektrik.

Tekonolgi penyejukan udara yang digunakan di Qatar nanti akan turut dikongsi bersama dengan negara beriklim panas lain bagi membantu negara tersebut untuk menganjurkan pertandingan sukan antarabangsa.

# IBM : Terlebih dahulu tahniah kepada Qatar kerana berjaya menjadi tuan rumah Piala Dunia 2022.!!...pilihan yang tepat oleh FIFA. Dari segala aspek, kita tahu Qatar mampu. Negaranya kaya dgn hasil minyak. Bila pula Malaysia nak jadi tuan rumah bolasepak Piala Dunia ni..?...mampukah kita jika di beri peluang..?...sama-sama kita fikirkan.....
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...