Sunday, December 26, 2010

Ronnie Liu Liu cakap tak serupa bikin

"Hoi Mr gaggap, lu manyak legil la, tak mahu dengar olang punya cakap," - Mr Lonnie

Larangan Logo 1 Malaysia 'dibekukan' kata Exco S'gor

Walaupun Mr Ronnie ni tiada apa -apa jawatan dalam DAP, tapi dia masih berpengaruh. Ketua-ketua di PBT masih dengar cakap dia. Begitu juga isu logo 1 Malaysia ni. Ops.!...lupa pulak. Kan dia masih lagi Exco Selangor....Huhuhu..

Exco perumahan dan kerajaan tempatan Selangor, Ronnie Liu meredakan kontroversi berhubung logo 1Malaysia yang digunakan dalam bahan pengiklanan, dengan menasihatkan semua pihak berkuasa tempatan (PBT) supaya membekukan larangan terhadapnya sehingga diberitahu kelak.

NONE
Liu (kanan) berkata, larangan itu dibekukan sementara kerana
kekeliruan mengenai logo 1Malaysia yang mana satu yang dianggap sebagai propaganda BN dalam bahan iklan.

"Masih ada kesamaran mengenai apa yang dianggap sebagai tindakan politik oleh BN dan sebaliknya," katanya kepada Malaysiakini.

Menurut Liu lagi, banyak PBT yang masih belum jelas mengenai bentuk bahan iklan yang tertakluk kepada larangan tersebut.

Tambahnya, beliau akan meminta semakan semula terhadap larangan tersebut dalam mesyuarat exco akan datang sebaik sahaja Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim kembali daripada bercuti, yang dijangka awal Januari ini.

NONE
"Sementara itu, saya menasihatkan semua PBT supaya membekukan
penguatkuasaan mereka terhadap logo 1Malaysia," katanya.

Liu bagaimanapun terkejut ketika diberitahu bahawa Majlis Daerah Sabak Bernam telah menguatkuasakan larangan tersebut sejak Jun tahun ini.

"Setakat yang saya tahu, hanya Majlis Daerah Kuala Langat menurunkan beberapa papan iklan yang memaparkan logo 1Malaysia," katanya.

Liu bertegas bahawa Sabak Bernam tidak menguatkuasakan larangan terhadap logo 1Malaysia.

"(Bagi Sabak Bernam) Saya tidak berfikir ia telah menguatkuasakan (larangan tersebut), saya masih melihat banyak logo 1Malaysia di sana," katanya.

ULASAN IBM : Jangan bermain dengan api wahai Ronnie Liu Liu. Sementara PR sedang berkuasa di Selangor ni baik engkau hati-hati sikit. Jangan lupa, PRU ke-13 around the corner. Kau tahu le nasib ko nanti.....memang dasar DAPigs......and Ronnie liu Liu is a pig..

Sumber : malaysiakini
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...